23 September 2013

Cramp masa mengandung

Pregnant kali ni baru aku rasa cramp yang orang panggil simpul urat atau simpul biawak.....masa pregnant kat adam dulu aku cramp kat jari kaki je.....lepas tolak-tolak jari kaki, nanti dia ok la......tapi kali ni punye cramp tangkap betis woo.....perghhh.....sakit!!! nangis-nangis aku sebab sakit.....pastu mula la terfikir kaki aku dah cacat la apa la sebab dia macam tertarik-tarik ke kiri or kanan......huhu..nauzubillah....

Masa mula-mula kena kat kaki kanan.....tapi sekali je la kena...lepas aku betulkan kaki, dia ok la walaupun sakit....lepas tu esoknya beberapa hari gak la hubby duk urut je kaki tu.....memang tak usik pun kaki kiri....sekali sabtu lepas kena kaki kiri lak.....kali ni tangkap 3,4 kali....tengah syok-syok tido tu.....

Mula-mula kena aku buat macam biasa la.....bila kena sekali lagi tu baru la aku jerit panggil hubby kat bilik sebelah (dia tak tido lagi.....main game ke tengok movie tak tau lah...)

Malam esoknya sebelum tido aku buat susu panas siap-siap dan telan pil kalsium....lepas tu lumur kaki dengan minyak panas......takut kena lagi.....serikkk....huwaaaa......




Agaknya apa ek punca kaki cramp masa mengandung ni? aku agak-agak je aku kurang kalsium sebab hari sebelum cramp tu aku minum nescafe tak hingat dunia....dah la tak minum susu....padan muka aku.....orang nasihat kurangkan minum nescafe tak nak dengar......hehe....

Sekarang ni setiap kali teguk nescafe mesti teringatkan kaki cramp......huwaaaa.....err, tapi masa breakfast tadi dah teguk dah.....*lempang diri sendiri



10 org syg adam:

Qhaifa Nur said...

sebab degil..mana tak walau sejuk tetap tak berselimut...tak suka ha..ha..

sekarang baru rasa cramp...kurang kalsium ya juga aanie..

Kakzakie Purvit said...

Betullah tu kurang kalsium. Tapi sebaiknya masa tidur tu hujung kaki tinggikan dgn bantal aanie...

Ann Ishak said...

biasa dengar, orang pregnant mesti cramp kaki...sakit ek. sabar ye, dugaan tu :)

Mummy Sher said...

kurang kalsium kot. sbb time i prgnant pun mcm tu. lepas minum susu selalu alhmdulillah okay..

tak sangka awak prgnnt lagi..tahniah

syawalsimpsons said...

sue tak penah kena pulok..skait tak...jaga diri yee

NrlAidaHml said...

huhuhu.smaalh kita jugak...cramp sangat2 time mengandung..tapi memang ade kaitan dengan kurang kalsium pn tau Aanie..

P/s: Aanie..aida dah buat entry khas pasal KPMC ye.. meh klik link ni
http://aqil-jauhari.blogspot.com/2013/09/review-bersalin-di-kpmc-puchong-2013.html

harap membantu

aanie said...

aida: eh, dah ada ke? tq ye...:)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Arrr kurang calcium
Ai advice if minum susu pun x cukup sbb bb makin besaq....beli calcium jenih pil tu.... Mush better taw....

adianiez AIDA said...

aida juga tegar dgn nescafe. 2-3 minggu lepas sakit, and da 2-3 minggu tak minum nescafe hu hu hu... terpaksa jauhi kafein utk sihat semula!

Alin Marlini said...

Kak Alin yang tak mengandong ni pun pernah kena ane...sakitnya berhari2 nak hilang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...