22 July 2010

First Food......Sembelit!!

Waaaa.....ni aku tolong jeritkan utk Adam. Adam sembelit!!!

Alkisahnya 3 ari lepas first time bagi Adam makan nestum. Aku bagi sikit je..just letak dalam 1 sudu pastu cairkan dgn susu. Antara sebab musabab aku bagi dia makan sebab dia asyik nangis je. Bagi susu pun xnak. Pas tu tanya mak aku, dia cakap Adam lapar kot...nak makan...dia suruh bagi nestum...

Jadi disebabkan mak aku yg suruh, aku buat la...Kalau org lain, jgn harap la....sebabnya before this pun MIL aku sibuk tiap-tiap ari duk suruh aku bagi Adam makan...sejak dari dalam pantang lagi...tension tul...Tapi aku ni x berani nak bagi. Tapi ada sekali tu tanpa pengetahuan aku dia bagi Adam makan, nangis2 aku...eh, dlm pantang mana blh nangis...Ye la, kecik lagi kan...Doctor pun x sarankan...

Malam tu aku bagi sikit je. Tu pun dia xnak makan....x sedap kot....then, esoknya aku dah x bagi dah sebab nak observe dulu dia punya uk uk.....seharian x uk uk....risau gak...pas tu semalam masa amik Adam kat nursery, diorang cakap Adam duk nangis2 je..xnak tido...dia tanya Adam ada uk uk x? aku ckp xde...dia ckp mgkn Adam sakit perut...tp xleh nak uk uk...waaa...cuak...menyesal pun ada bagi dia makan awal...

Dalam kete, Adam duk nangis2 je...nak bawak kete pun x tenang... bila nak smpi umah tgk Adam dah peluh2 sampai basah baju...Ya Allah anak aku...sangat kesian ok....sampai je umah abah dia ajak g klinik...mula2 takut gak nak cite kt doktor aku dah bg makan...tp doktor ckp xpe, dia dah blh makan dah, tp kena cairkan lagi...mungkin sebab dia x serasi lagi...fuhh, lega....doktor dah bagi ubat sembelit...tapi smlm x uk uk lagi...mintak2 kat nursery ni dia uk uk...

0 org syg adam:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby