05 October 2010

Ekzema ke??

Harini aku EL sebab nak jaga Adam.....
Semalam amik dari nursery tengok muka dia dah merah2 sangat....pastu ada luka2 kat muka....
Maybe sebab dia garu kot kat tempat merah2 tu....
Rasa kesian sangat kat dia....

Sebelum ni benda tu ada kat pipi je....skit2 je....lepas sapu krim, hilang la....
Tapi ni dah berlanjutan sangat sampai berjangkit ke dahi lak.....
Benda ni jadi teruk sebab adam suka sangat garu2 muka dia....
Kadang2 tu kalau meniarap suka tenyeh2 muka tak kira la kat tilam ke, bantal, lantai.....

Orang kata kerak susu....tapi taktau la....
Minggu lepas dah g klinik...
Doc cakap adam ada ekzema (alahan).....
Tapi krim yg doktor bagi tu macam lagi teruk...
Kulit dia jadi macam terbakar....ngeri tgk...

Pas tu semalam g klinik balik....
Doc bg krim yg lain lak....n then dia bg gak ubat gatal n alahan....
Pagi tadi dah sapu krim tu....harap2 ok la...
Kesian tengok dia.....

Dah la dia ada G6PD......skrg ni ekzema lak.....
ujian....ujian.....
Mama harap Adam cepat sembuh ye......


P/s: segan nak tepek gmbr.....huhu....

2 org syg adam:

d_LA said...

wehhh adam ade G6PD?? cam anak sedara aku..dahla ms beranak doc x tulis, umo 2 thn baru taw sbb anak sdara aku makan kcg itik trus muntah2, darah rendah, pucat giler smpai kene masukkan darah..
biar btol ekzema weh???bek g kat klinik pakar

aanie said...

ye ke?bongoknya doc tu....spttnya dia kena bgtau lepas lahir tu....baru la kita tau apa benda yg kena elakkan...
xtau la ekzema ko gapo...pas sapu krim tu, dah ok dah sikit....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby