14 June 2012

Telur Garu

Penah dengar nama telur garu?? mesti tak penahkan? kalau scrambled egg confirm penah dengar la kan....orang kampung macam aku ni panggil telur garu je.......aku tahu pasal telur garu ni pun dari mak aku la.....

Masa kecik-kecik dulu suka sangat makan telur garu......nak buatnya pun senang je.....pecahkan telur, goreng.....pastu garu-garu sikit telur tu dalam kuali......sila garu dengan mesra ye.....lepas garu-garu, letak la kicap dan kacau rata....siappp.....mudah kan? lagi senang dari masak maggi 2 minit tu......hehe......


telur garu makan dengan nasi panas-panas pasti teranagkat.......kehkeh...
walaupun rupanya hitam, tapi rasanya sedap.......^_^
 (ada orang tak suka aku puji masakan sendiri...tapi lantak la...aku puji ikhlas okeh....hikhik)


Kalau en suami ada kat rumah, aku jarang buat telur garu sebab dia tak suka.....biasanya buat telur dadar je.....kalau aku teringin sangat nak makan terpaksa la buat 2 jenis telur....telur garu dengan telur dadar.....adam lak suka bebenor makan telur garu......buat ratah je kengkadang tu....adeih.....


P/s: Suami outsation lagi......semalam baru je balik, arini outstaion lagi.....tak sampai 24jam duk rumah....apa nak buat....
.

22 org syg adam:

syawalsimpsons said...

mula2 baca terbeliak je mata ni..dah baca..senyum sowang2...semalam hari malas sue N hari lauk dah abis kat umah...so makanan dinner mlm tadi telur garu la..kikikiki..mmg kelakar

Adylia Qarissa said...

telur garu??? macam terlur hancur kek akak??

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

hahahahah ..nape dia comel..secomel telurnya

kasihibu said...

lor...resepi mudah tu, tp baru hari ni dengar nama telur garu

Kakzakie said...

Tak kisahlah aanie garu-garulah tapi kakak pun buat macam ini juga bubuh kicap cuma kakak ada campur bawang dan cili. sedap makan dgn nasi panas kan..:)

♥ ROS ♥ said...

Ros salu goreng telur buh kicap jer.. Nnt leh cuba nih :p

nur anis said...

baru tahu bahasa melayunya, telur garu..hihi...

Wanieys said...

telur garu tu mkn dgn nasi panas2 perghhhh sedapnya xterkata la hihihi

eB said...

kalo garu pttnyer guna tgn kan? cuber kiter test wat... hik3... mengader jerk kan? tp mmg terbaek la... :)

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ai pong suka makan ngan nasik hangat2 nie....x perlu mahai2 if kena ngan selera gituew ngeee

Aju Mohit said...

hehehe kalau makan ni jangan garu telur udahla, telur ayam ye aanie, hahaha jangan pikir lain heheheh

shark said...

telur ini mmg sedap ye..
nama je x sedap hahah ;p

kaklong said...

pun suka jugak..tapi buh kicap lagi sedap eh nie?
nnti nk try lah..

Chuu Muqhlis said...

kite pon suke telor cmni., tp pggil telur kicap je huehue

Syira said...

salam..

hehe...kita panggil telur hancur..selalu buat makan dgn mee...

εïз mummyHaza εïз said...

owhhh husband haza suka telor garu2 ni, selalu dia buat sendiri sbb klu haza buat sure taruh cili... garu2 cili sedap :D

Izan Ishak said...

baru tau istilah telur garu ni. izan pun jarang buat kecuali kalau nak letak kat roti aje. cuma tak letak kicaplah.

azam said...

menu yg menarik

wan nurul hezrina said...

kalau org allergic mmg garu makan telur..heheh nampak menyelerakan

Myra Jay said...

Owhh nama telur garu ke, myra suka masak telur cmni, mmg layan.. :)

Ardini Humaira said...

asben dni pon sama tak suka telur kicap hehe

Che Rosliza Che mat said...

Mula2 baca terkejut jugak..baru nie first time dengar hehehe memang sedap masak telur camni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby