10 September 2012

Budak-budak memang rajin kan??

Aku tak tahu la.....budak-budak ni memang rajin eh?? sebab aku tengok adam ni memang rajin betul....kalau  nampak aku duk basuh pinggan, sanggup dia tinggal susu dia semata-mata nak tolong aku basuh pinggan......tengah sapu sampah pun sama.....kadang-kadang rasa nak marah jugak sebab terlampau rajin bukan pada tempatnya....haaa....

Ni dia nampak aku nak basuh periuk, dia pun cepat-cepat datang tolong.....sebijik tiru cara aku basuh.....


sebenarnya periuk ni aku baru lepas cuci, tapi dia rajin lak nak cuci lagi sekali.....
eh, sempat lak mama g amik kamera kan.....hiks....












ok....dah siap dah mama.....^_^




Ari tu lagi kelakar....dia penah nampak aku buat ais letak dalam bekas ais kecik-kecik tu.....satu hari lepas aku keluarkan ais, aku letak je la bekas tu atas sinki....pastu dengar dia duk tung tang tung kat dapur (bunyi air sebenarnya..kehkeh)....pastu keluar bawak bekas ais tu siap ada air lagi dalam tu...terus panggil aku suruh bukak fridge nak simpan...adeih, pengsan mama......



Rajinnya la anak aku ni......nanti kalau dah besar tak rajin macam ni siap laaaa......


25 org syg adam:

syawalsimpsons said...

alahai rajinnyer ini budak

Ijah EmoTemo said...

hahah..budak-budak rasanya mmg rajin..comel je klu tgk budak-budak yg rajin tolong2 ni :D

nur anis said...

hehe..kena rajin sampai besar ni...

Kakzakie said...

Masa kecik rajin buat sambil tu nak mengacau aanie. Bila besar rajin sebab dah jadi kebiasaan. So... Jgn takut biar dia buat lama-lama jadi biasa.

fiza said...

Rajinnya anak bujang nih. Tapi kan...bebudak memang rajin ☺☺

Qhaifa Nur said...

dah sampai masanya aanie...nak tolong mama pulak...lagi seronok dapat main air....

Chuu Muqhlis said...

da besar nti kne rjin cmni gak taw adam :D

kasihibu said...

heheheh..dik memang besar besar gitu diorang rajin, nanti dah besar macma anak dara akak berdua tu, bertolak tolak sapa yang nak kena buat
geram...

Jue @ Ibu 2F said...

Alahai rajinnye adam

Salina@IbuAqil said...

Alolololo!!
Rajinnya..
Untung orang umah dia ni nnt..
Ringan tulang.. ;D

dwaty said...

wahhhh... encemnya adam basuh pinggan... hikhikhik

kaklong said...

so sweet..susah nak cari adam mcm ni..dlm KJ ada sorang jer..hehehe

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

untung dpt adam dh leh tlg mommie bsh periuk tu.. =_

haah, rajin la sgt kl my alya. kdg tu air sirap kite memula rasa sedang elok aje, pusing aje blkg minum dh tawar.. psl ape, die tambah air kosong plak.. huhuhu..
tlg gak katanya, tlg bg banyak.. ;-p

Alin Marlini said...

memangpun..sambil tolong sambil buat x-perimen dorang...kekekke

*azni* said...

untung lah..moga rajin adam tu smpai besar la..hehe..

ieedaz @ mama_isha said...

rajin nye ank teruna ni..leh wat menantu..hehe

JaSSNaNi said...

memang rajin budak2 ni.. tapi kalau dapat main air.. lagi rajin kan.. ehehehe.. abis basah lantai2 dapur di kerjakan..

hai aanie.. sihat? lama tak jenguk sini.. masih ingat akak lagi? hehehe :P muka tak malu ni, tanya org camni.. hahahaha

JaSSNaNi said...

terima kasih sbb masih ingat.. :P ehehehe.. selendang GA dulu pun still ada dan masih di pakai tau.. mana leh lupa aanie.. :)

aanie said...

@JaSSNaNi

la, ye ke?? tq kak...sy sgt berbesar hati akak still pakai lagi shawl tu...dah lama dah rasanya kan......

Izan Ishak said...

wahhh.... rajinnya adam! moga2 sampai bila2 akan rajin tolong mama ye... kalah anak dara nih...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

budak2 mmg gituew...
myson pun gituew asal nmpk ai buat keja sure nak help gak...lagi pun kat sek mmg sensei ajar suruh tlg mama kat umah gituew ngeee

nur said...

hi..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..

Mrs. Norrie said...

rajin nya budak comel nih....

boleh tolong mak dia selalu

Aju Mohit said...

Alahai mehla dtg umah auntie ni Adam, msti Adam seronok tolong auntie wat keje hihi

Huda said...

adam sangat rajin :) good boy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby