26 September 2012

Nampak sesuatu ke???

Sebenarnya tak tahu patut cite ke tak....tapi nak minta pendapat kengkawan la......

Citenya macam ni.....malam tadi aku ngan adam duk kat dalam bilik, adam pandang je kat tingkap bilik tu.....lama....lepas tu dia tunjuk kat aku sambil cakap "takut"....aku tanya, adam takut apa? dia tutup muka.....

Lepas tu masa aku solat isyak, adam baring atas katil....aku rasa dia duk pandang tempat tu lagi....lama....tapi dia tak nangis ataupun takut yang teramat sangat.....cuma dia akan tutup muka lepas pandang kat situ....

Aku tengok adam macam tu rasa seriau jugak la....ye la, budak-budak kan boleh nampak benda halus......meremang gak la bulu roma aku nih.....tapi aku cuba kuatkan semangat dan baca apa-apa yang patut.....baca yasin jugak....

Lepas tu adam muntah-muntah.....tapi bila masuk bilik tu nak pegi bilik air, adam macam tak takut pun.....siap gelak-gelak lagi....maybe dah takde kot....wallahualam.....

Tapi pagi ni adam demam.....


Ya Allah...kuatkanlah semangat aku dan lindungilah kami dari kejahatan syaitan yang menyesatkan.....




16 org syg adam:

Salina@IbuAqil said...

Serius sis membacanya..
Kalo ina pon seram..
Moga dilindungi..
Insya'allah!!
Kalau berterusan pggl le ustaz dtg tgk2 kan umah tu..
Sian adam demam..
Get well soon adam sayang..

kaklong said...

betul tu,bdk2 selalu nmpk benda2 mcm tu...byk2 baca al-quran bila duduk dirumah baru...

fiza said...

Seram lah pulak. Anak saya pon pernah mcm tu gak. Dia dok sebut 'antu...antu' tapi tak nangis. Yg baby tu plak, bila tgk kat tingkat dok senyum2. Memang seram lah kan.

*azni* said...

uisshh,seriau kan bila camtu..dah la duduk dgn anak2 jer..izzul pun selalu gak tunjuk2 cakap ada hantu kak limah,mau tak terlompat mak dia ni..tp buat2 cool jela padahal dlm hati tuhan je yang tau..banyak2 baca quran..insyaallah semoga dijauhkan dr syaitan2..

JaSSNaNi said...

owhhh.. camtu ye..
sian adam.. mgkn kot kan.. kita ni just agak2 je...
kalau dulu haikal masa baru2 pindah umah skrg ni, dia asyik cakap kat akak.. time nak masuk tido.. akak ajak dia.. jom tido.. lepas tu haikal kata.. tu, dia pun nak tido gak.. sambil tunjuk kat luar bilik yg dah gelap.. akak tanya sapa.. dia tak jawab.. mgkn nampak apa2 kot.. cuma akak cakap ler kuat2 sikit kat haikal.. biar dia tido ngan mak dia.. haikal tido ngan mak haikal.. jangan kacau haikal.. haikal budak baru kat sini.. lepas dah lama2 benda tu dok jadi.. lama2 dah tak de.. sampai skrg...
for info.. rumah yg akak dok tu dulu hampir 5 tahun tak de org... so wallahualam..

Kakzakie said...

Aanie... bukan kakak nak menakutkan tapi kenyataannya jin dan syaitan memang ujud dan ini jelas dinyatakan dlm al-quran. Kalau boleh baik carilah mereka yg lebih arif dan pandai apa lagi suami aanie selalu outstation.

Moga Adam cepat sembuh.

Encik H said...

Sama2 makhluk Allah..anggap jer semua ni ujian daripada Dia..

But then, hope for the beter, even not the best..insyaAllah..

εïз mummyHaza εïз said...

Anak haza masa baya adam dulu pun pernah jadi macam tu.. siap tunjuk kat tingkap kecik toilet kata ade momok kat situ... masa tu tggl b2.. takut jugak..

Ibu Lala said...

cuba buat tetegur klw dah dmm tu.

ieedaz @ mama_isha said...

harap xde ape2 la yg adam nmpk..moga adam cepat sembuh yer...

Aisyah Husaini said...

seram nye saya dengar. mohon perlindungan kite semua dari sebarang kejahatan dan sebarang musibah kan. risau juga benda2 mistik ni :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

humang aii meremang bulu tengkok..kalau encik hubby balik suh dia azan selalu kt rumah

eB said...

hmmmmm, kalo diikutkan cam yg pernah eB bagitau aanie dolo, mmg kwsn umah aanie tuh ader yg dh lamer duok sblom krg pn. cumer x der la dok dlm umah. ader yg menyinggah agaknyer tuh.
xperlah... minggu nih psg surah albaqarah sampai abes yer... insyaallah... :)

Chuu Muqhlis said...

ape agknye adam tengok tu., hope everything gonna be ok.kesian adam :|

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

budsk2 blh nmpk selagi tak blh bcakap. itu makla ckp. rumh ila beli tue kt kajang

azam said...

Harap2 xde la
Semoga dilindungNya... Insyaallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby