10 October 2012

Suka makan sup

Adam memang suka makan sup (rasanya budak-budak memang suka sup kan?).....kalau masak sup memang berselera betul adam makan.....siap makan bertambah-tambah lagi.....time makan sup je la kalau nak tengok dia makan bertambah.....sebab tu sekarang kalau nak masak, mesti kena masak sup....



tambah-tambah lagi kalau mama yang masak......
lagi la syok adam makan.....kehkeh.......




camne nak amik nasi tu???




 pakai sudu baru syokkk makan.......




 keropok cicah sup pon sodappp.....




 em, dapnya mama......:)



 ini hari lain lak.....
makan soto lak......
beli je...mama tak reti nak buat....




 sedap sampai meleleh air hidung......hikhik.....




siap letak napkin (towel) lagi takut sup tumpah atas dia.......
hehe....comel je.....


Bila tengok adam makan berselera camtu,  masak sup hari-hari pun takpe.......tapi kena google resepi sup yang tak payah pakai sup bunjut la.....sebab sup bunjut sekarang mahal yang amat.....



15 org syg adam:

Cik Zaniff said...

bgus 2..xde la dok mkn pedas2..bahaya lak t..keropok cicah sup..xpenah try lagik..hihi

Lynn Hamzah said...

anak2 lynn pun suka makan sup jugak...

Ijah EmoTemo said...

nampak berselera sgt adam makan! ;)

Kakzakie said...

Aanie... buat sendiri sup bunjut utk adam. Sekadar dua-dua jintan, buah pelaga, kayu manis, serbuk lada putih sikit, bunga lawang dan cengkih. Bungkus kecik-kecik utk sekali masak. Kakak dulu buat macam tu sebab anak-anak kakak pun suka sup tapi tak tahan pedas so kenalah buat sendiri...

Suka kakak tengok adam makan:)

aanie said...

@Kakzakie

ooo sama ek kak rasa dia? sy biasa tumis 5 jenis rempah tu tp tetap letak jugak sup bunjut....:)

blh la try nanti....

Aju Mohit said...

sedap tgk adam makan sup, auntie jadi terliur pulak hujan2 ni hihi

fiza said...

Bebudak memang suka mkn sup lah. Anak saya pon sama gak. Selera mkn klo ada sup.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy masak sup x penah pakai sup bunjut hehe


risya, anak sy yg sulung tu pon suka makan makanan berunsurkan sup

kaklong said...

beli serbuk rempah sup yg besar tu pun jimat jugak,guna sikit jer....

Alin Marlini said...

mesti mama masak sedap kan Adam...tu yg adam suka makan sup..hehehe

cicah ngan sambal belacan lagi sodappp

♥ ROS ♥ said...

Boleh kata suma bdk2 suka sup kan?? Hehhe

Huda said...

anak huda si husna pun suka makan sup :)

wan nurul hezrina said...

nurulpun anak2 suka sup..hehe kalau sup ciap fokus nampak makan2.kalau lain main2 jer time makan

Izan Ishak said...

selera betul tgk adam makan sup tu aanie. boleh aje buat sup takyah pakai bunjut tu~

faraherda.razalan said...

Eh? Adam ni boleh geng dgn Aydin. Aydin pun hantu sup gak. Heheheheh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby