13 January 2012

Pasangan 10


Assalamualaikum.....

Malam tadi tengok Semanis Kurma kat TV9 tajuknya Pasangan 10.....mula-mula, tak paham apa yang Pasangan 10 ni? sebab setengah jam yang awal aku tengok TV al Hijrah......30 minit bersama Ustaz Don......tapi, lama-lama barulah faham.....rupa-rupanya pasangan yang berbeza bentuk fizikal....sorang kecik, sorang besar.....(huhu....terasa.....)

Aku ni memang dikurniakan dengan badan (rangka) yang besar sejak kecik lagi.....dalam hidup, aku tak pernah merasa kurus.....masa sekolah, aku la manusia paling besar kat sekolah...selalu kena ejek....sakit hati tak payah cakap la....

Bila dah masuk U, barulah aku start diet....makan ubat diet, kurangkan nasi, tak makan malam etc.....tu pun dah tahun ketiga kat U....jeles tengok kawan-kawan semua dah ada bf....malam kuar dating.....weekend lesap....huhu....

Bila dah diet tu sempat la merasa kurus kejap....
Baru la ada laki yang nak dekat....


Apa kaitan semanis kurma dengan cite aku ni?? tak de kaitan pun......^_^


Aku cuma nak bagitahu:
  1. Jangan kutuk atau mengata bila jumpa pasangan 10 ni......diorang sendiri pun tak nak badan camtu......orang gemuk pun ada perasaan gak....
  2. Si suami/isteri yang ada isteri/suami yang badan besar, jangan la pandang rendah atau nak jadikan alasan nak cari lain...sebaliknya bantulah pasangan untuk turunkan berat badannya.....tolong beli ubat diet ke, sponsor pegi gym ke....tak gitu?? 


P/s: Kalaulah boleh tukar perut dengan hubby....makan banyak mana pun tak gemuk-gemuk.....

28 org syg adam:

Myra Jay said...

Myra dengan suami sama2 naik badan, tak jadi 10 tapi 00, heheee

Salina@IbuAqil said...

betul tu dear!! bkn ke suami isteri harus saling melengkapi terima seadanya.. ;D

Cik Rose Cute said...

orang tue gemuk atau kurus....masing2 ada kelebihan hihihi

ajumohit said...

lahai semalam lupe nk tgk, sebenarnya tgk iklan mmg duk nunggu jugak, takpe google youtube hehehhehe

Ijah EmoTemo said...

Hehehe Ijah dari kecik smpi skrg tak pernah jgk merasa kurus T____T

eB ezrin said...

hik3. eB nih aper eh? ;p 0-0 ?

fieda said...

kt umah saya ni ada pasangan 10 ni..suaminya kecik dan rendah dari isterinya..isterinya semangat sgt..tp dorang nmpk sgt bahagia..

kaklong said...

kaklong dulu,sblm kawin berat 63kg..
skrg turun 52kg....
wa nak balik berat wa yang duluuuu...huwaaaa....!!

fiza said...

Tgk gak smalam, tapi dah nak habis...huhuhu...

MamaYatie said...

tak tengok huhu...
kami? 0-0 kot..dulu sama slim, skrg sama2 melebor..hahaaaa
tp kan..kdg2 terasa juga org pandang semacam sbb hubby bulan cerah, kita bulan gelap..wuwuwu...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

uols gemuk ker???
ai tgk slim jer...ai ni lain la
nangessss uwaaaa

aanie said...

@Myra Jay

tu namanya sehati sejiwa myra...hehe...

aanie said...

@Salina@IbuAqil

a'ah kan....jgn asyik nak cari kesalahan je.....

aanie said...

@Cik Rose Cute

betul....pasangan kita mesti tahu kelebihan tu....

aanie said...

@ajumohit

a'ah...skrg kan senang...youtube ajer lah.....

aanie said...

@Ijah EmoTemo

huhu...sedih kan? xpe, kita insan terpilih.....

aanie said...

@eB ezrin

eb 11 la....jgn nak ngade...hiks....

aanie said...

@fieda

eh, kak fieda ke?? xpe la, asalkan bahagia.....

aanie said...

@kaklong

aik? kaklong ni...org nak kurus, dia nak naik berat lak.....nah, amik lemak sy nih....

aanie said...

@fiza

ala, rugi....xpe, blh tgk youtube...hehe...

aanie said...

@MamaYatie

hehe..sehati sejiwa namanya tuh...
ooo....bulan lain-lain lak ek....xpe, yg penting dpt anak comel....

aanie said...

@☆*♥L@dy @yU♥*☆

iols gemuk la...lepas bersalin kurus jap....skrg dah naik blk....mana taknya...mkn nasi 3x sehari....uwaaa...nanges gakk...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

alamak terasa..


tp sy terbalik dgn aanie..sy 1 hubby yg 0


kalau tgk sy dgn hubby mcm langit dgn bumi..sy cenonitttt je hubby laks alamak besarrrr..dahla tu dia tinggi plak..


tp sy okeh jer..salu bg semangat suh dia kurus spy leh hensem cam ms bujang dulu (sy jumpa dia tika dah gemuk)..tp pikir kang kalo dh hensem susah plak nnt kena ngurat haha

azam said...

hehehe......pasangan 00 lak camne??

saya pasangan 11 kot

LYAfrina said...

lya n fain pon psangan 10...
tp kami sgt2 bahagia... bezanya..lya tinggi sikit dr fain... patu body faik kecik molek je.. lya tiggi lampai..

cikpuanhady said...

hikhik..tak kisahlah 11 ke, 10 ke, 01 ke, 00 ke, asalkan bahagia & saling support antara satu sama lain..tapi kena jaga kesihatan juga..

Izan Ishak said...

izan pun sama... 10... kalau boleh tukar perut nak aje jadikan dia 0. skrg ni barulah perutnya mula berisi sikit... lepas 10 thn kawen... hehe...

wan nurul hezrina said...

nurul ngan hubbynie mcm berlumba2..siapa gemuk dia monang!haha.pedliklah org nak kata aper..

tapi la nie nak jga mkn sikit takot bila sakit menyerang..huhu pedih oo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby