06 November 2012

Pulut durian vs durian crepe

Sana-sini orang duk bercerita pasal durian crepe ni....tension aku.....bukan tension apa...tension sebab tak dapat makan lagi....huwaaaa....sampaikan semalam terkeluar la status aku kat fb pasal keinginan nak makan durian crepe ni....hahhaha....(aku jarang update status kat fb)...

Durian crepe ni aku dah penah makan dulu-dulu....sedap jugak la...tapi dulu takde la sefemes sekarang....(femes eh kau sekarang durian crepe? untunglahhhhh.....)


Tapi takpelah, takde durian crepe, pulut durian pun jadilahhhh....ni terjumpa kat pasar malam....


pulut durian.....
agak mahal bagi aku.....
paling mahal pun aku duk rasa dalam Rm3.50...tapi sangkaan aku meleset....
regenya RM5...hohoho......dah la isinya sikit....
ada 1 bekas polisterine tu isi dia 1 ulas je.....bengang je...
tapi terpaksa beli gak la sebab dia je yang jual......huhu..


**takpelah....tak baik berkira dengan makanan....**




*****************************************




tengok la adam tu....dah cubit dah durian tu.....hehe...notti tau.....




 sukanya dia dapat makan durian.....





adam makan durian je.....tu pun bila dah habis, dia mintak nak lagi.....
abah pun tak sempat nak makan durian tu....
takpelah, abah makan pulutnya je la ye.....hehe.....



32 org syg adam:

JaSSNaNi said...

isyyyy... tak berbaloi.. ko beli durian 3 bijik 10 hinggit.. lepas tu makan ada 10 ulas kot.. buleh la.. lagi berbaloi dik non.. :P kuangx3.. lepas ni sure beringat ye.. :P
akak kalau pulut durian ni,, makan ngan kuah santan, pulut, tabur gula, lauknye durian.. nyum nyum..

Kakzakie said...

Tengok Adam jilat jari sambil sengih tu tak boleh tahan aanie. Macam nak kongsi je dgn adam. Kakak pun tak pernah lagi rasa durian crepe tu aanie.

bujal X said...

durian crepe ni kira macam musim macaron dulu~sana sini cerita macaron~tapi saya tak minat durian~~he~~

~MommyAida~ said...

Hehe..Adam pon suka mkn durian..sama mcm Aqil..kejap lagi balik harus cari durian jugak sbb asik tertangguh je keinginan..hihihi..

Durian crepe??tula..mcm fenomena dah..tp smalah kita..tak penah mkn jugak lagi..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

nmpk tajuk durian crepe terus klik ~ngeee


sy pon nmpk kat fb haritu..tp org tu x PM sy pon pdhal sy nak belii..uuuu dapnyaaaa

Qhaifa Nur said...

smlm ada ambil resepi dr rakan blog, macam tak sabor nak buat crepe durian...

Aju Mohit said...

tak pernah makan jugak aanie, kalau ngidam ni wajib cari sampai dapat, tak menahan tgk gaya adam sengih dpt makan deroyan hihi

Alwanez said...

Samalaaa..sy pun teringin nak rase durian crepe ni...

*azni* said...

azni pon duk tercari2 doyan crepe jugok ni..rata riti dlm blog duk cite psl doyan crepe kan..

Alin Marlini said...

hehehe..pulut durianpun jadilah ye adam...

JaSSNaNi said...

>>> aanie <<<
Nak resepi ayam goreng tu? ishhh.. biasa je dik.. akak guna tepung serbaguna tu.. brand JAWI.. sekotal 99sen je.. akak basuh cuci bersih ayam.. toskan.. dah tu gaul ayam ngan telur putih sahaja.. lepas tu salut ngan tepung tu.. kalau masa salut tu tepung kat ayam jadi basah2.. masukkan lagi tepung jawi tu.. biar berdebu sikit2.. lepas tu goreng dgn minyak panas2.. tu je.. tak yah letak garam or apa2.. sbb tepung tu dah sedia masin.. :D okey.. selamat mencuba.. :) haikal suka sangat.. makan ayam kurang.. tepung2 crispy tu je dia pilih.. hehehehe

deno said...

bestnyaaa.... anak buah deno tu pun kecik2 dah minat durian!

Aisyah Husaini said...

issh sangat mahal tu sebab cket sangat..tapi terliur je bile tgok durian tu.

Cho Zila said...

pulut doyan tetap terbaik... sbab der pulut sebab der doyan.. dua akak suka.. tuler durian crepeni dulu tak femespun...

Cho Zila said...

ps nanti leh ler tanya mama adam kalau nak gi tiara lak yerk...

aanie said...

@JaSSNaNi

tu la...geram je...tp sb dah nak mkn pulut durian sgt...huhu..

mak sy mmg buat camtu...lepas tu bila mkn, gigit2 gula tu...manisss...

aanie said...

@Kakzakie

dia buat muka notti....org suruh mkn dgn pulut, dia g mkn durian semata....hehe...

kat johor ada org jual jgk...

aanie said...

@bujal X

em, ye jugak....tp macaron dah senyap dah skrg ni kan...

bujal x mkn durian? rugi...hehe...

aanie said...

@~MommyAida~

haruss cari tu....

sy penah mkn, tp dah lama x mkn...:)

aanie said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

hehehe...

lorrrr..dia x nak meniaga ke? huhu..sian customer tunggu ni....:)

aanie said...

@Qhaifa Nur

rajinnya akak...:)
tp kalo buat sendiri puas hati sikit sb blh mkn byk2...hahaha...

aanie said...

@Aju Mohit

hohoho..nasib baik x mengidam...anak tekak je yg mengidam ni....

haha...geli hati kami tgk dia sengih camtu..

aanie said...

@Alwanez

huhu...mane ek nak cari?

aanie said...

@*azni*

tu la....benda ni org x jual online...kena cari jugak ni kedai mane2....

aanie said...

@Alin Marlini

asalkan durian kak...hehehe...

aanie said...

@JaSSNaNi

brand jawi mana pulak ni? adeih, nanti la cari...mmg nampak menggiurkan ayam goreng akak tuh....thanx akak..:)

aanie said...

@deno

musim hujan ni ok la kan mkn durian....

aanie said...

@Aisyah Husaini

mahal kan? dia nak cepat kaya kot...haha..

aanie said...

@Cho Zila

baru2 ni je dia femes...hehe...

aanie said...

@Cho Zila

ok boleh...nanti roger2 la ye...:)

MamaYatie said...

ramai yg tengah craving durian crepe ni..saya pun tak penah makan..sedap ek??

Che Rosliza Che mat said...

buat sendiri lagi puashati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby