18 February 2013

Kenduri kawen sepupu

Aku balik kampung masa CNY ari tu sebab sepupu kawen, di samping dah lama tak jumpa ma dan abah....kitorang punye majlis biasa-biasa je sebab majlis menyambut menantu je......

Kenduri ni kita tak guna catering....sama la macam kenduri kawen aku dulu......semua masak sendiri je....ok la, ramai yang datang tolong....jiran, sedara, kawan.....



bergambar dengan makcik aku.....kami sebaya.....hehe.....
boolatnya aku...huwaaaaaa.....
adam takde baju kaler pepel.....pakai je la yang mana ada......



Antara menu yang ada:



menu utama.....gulai daging terbaekkkkk....

sedap.....
sebenarnya ada bahan rahsia dalam ni......
nenek aku letak budu dalam gulai ni...
dah la aku tak makan budu.....
aku pun baru tahu aritu......
selama ni memang nenek aku selalu letak budu pun....huwaaaaaa.....
lepas ni jangan nak perasan tak makan budu la......kehkeh....






dalca......sedap ratah kaki ayam tu...fuhhhhh......





kerabu dan acar.....





ayam goreng




minum-minuman.....
air tebu tu mesin sendiri tau.....
makcik aku tanam tebu kat tepi bibir belakang rumah......






dessert......bubur kacang dan bubur jagung......sedap jugak.....






dessert lagi.....tapai.....




sebelum tetamu datang, kita makan dulu....yeah.....





ni lak menu makanan pengantin......






aku geram kat 2 benda ni je......
ikan siakap dan udang.....udang tu besar gilerrrr....




ayam percik ni pun aku geram jugak......favourite tu.....



last but not least.....
bergambar dengan geng-geng baju seragam pepel.....




best!!!!



gambar dengan mak dan adik pompuan aku.......
sportingnya mak pakai baju sama......:) 




18 org syg adam:

syawalsimpsons said...

wahh baju sama je

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam aanie..tang tapai tu yg k.atie tak tahan..jarang jumpa kenduri ada hidangkn tapai :)

sahromnasrudin said...

mana ada awak bulat..awak sfera je heheheee..jgn mare erk..sy gurau jerkkk

Kniedaz said...

sedapnya gulai daging tu...kalau tak bagitau mesti sampai bila tak tau dalamnya ada budu..hehehe...sedondon gitu...baru tetamu tau mana tuan rumahnya

Kakzakie said...

Siapa yg sponsored baju semua tu aanie? Cantik bila pakai sedondon semua.

aanie said...

@syawalsimpsons

hehe...baju seragam...

aanie said...

@♥♥azatiesayang ♥♥

tu nenek sy yg buat....dia mmg terer buat tapai....

aanie said...

@sahromnasrudin

bulat ngn sfera tak sama ek?? hehe....

aanie said...

@Kniedaz

itu la...elok je nampak botol budu tu kat tepi periuk....haha...

a'ah, senang org nak cam tuan umah...

Siti Asiah said...

lame doh tak g kenduri kawen. nak makan dalca tu n acar...hihi

aanie said...

@Kakzakie

makcik sy aka mak pengantin yg sponsor kak....dia sponsor kain pasang je...pastu tempah sendiri...hehe..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

amboi lauk pengantin..

udang dia nampak menyelerakan sgt

Qhaifa Nur said...

bila semua pakai baju sedondon ni, barulah orang tahu tuan rumah kan anie...semua sporting nampak..

tengok lauk pauknya best sangat...

Aju Mohit said...

ya allah mcm ni rosak diet aii heheh, ya ampun aju mmg tak tahan godaan tgk makanan tu aanie, aanie kene exercise ni hhehe, utk kesihatan tau ;)

*azni* said...

wow..terbaik la warna pepel..azni tak blk pun ry cina aritu..jem teruk x?

fieda said...

wah..bestnyer...semua pupel tu..

Jue a.k.a Ibu 2F said...

baju sama comel sangat

wan nurul hezrina abd halim said...

wahh purple=)i lioke=)sukalah dengan bekas air tebu2..arwah abah nurul tanam tebu juga belakang n depan rumah=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby