10 February 2011

Dah pandai sepahkan rumah

Adam sekarang suka sangat sepahkan rumah....
Bila dia dapat masuk bilik, perkara pertama dia akan buat ialah g kat meja kecik ni dan tolong "kemaskan" ikut cara dia....

ini baru sikit.....belum lagi time dia kemas kat luar lak....tak leh jumpa bakul, mesti nak keluarkan semua barang dari bakul tu.....grrrr.....

Biasanya adam akan punggah barang-barang kat atas tu letak kat atas lantai.....
Bila dah semua barang ada atas lantai, baru la dia main-main dengan barang tu....
Paling dia suka kalau jumpa bedak compact mama sebab ada cermin......
Habis dikikisnya bedak tu....sabor je la...

Tapi semalam paling bersepah la sebab dia dah pandai tarik keluar album kat bawah tu.....
Eiiii, tu album kawin mama dan abah la....haishh...

Tapi adam ni jenis dengar kata....
Kalau kita ajak dia keluar bilik, mesti dia ikut....hehe....


ha, senyum-senyum....


P/s: Dah 11 bulan dah....bila nak tumbuh gigi ni????

15 org syg adam:

sahromnasrudin said...

kalau dia tumbuh gigi, kne buat pulut kuning nie hehehee

*azni* said...

nasib la mama adam rajin kemas..hehe..

wan nurul hezrina abd halim said...

waaa sama cam merah lah mama adam oi.skung malas mummy sik kemasjer.skangnie dia dok aje nak mamam sendiri plak.takmau dah bersuap.pastu dia teraburkan lah barang makanan tuh.tensen dibuatnya

Zur@ZaRi said...

mmg adam spesis yg suker menyepahkan umah kot... kih kih kih... adam kalo bab sepah no satu..

mmg peberet dier suker bukak laci kabinet n kuar kan sumer barang.. sampaikan ayah nyer pening kepala da...

aanie said...

@sahromnasrudin

ngeeee...ye ke??

aanie said...

@*azni*

hehehe...rajin sangat la...bila dah x larat, adam yg jadi mangsa kena marah...hehe....

aanie said...

@wan nurul hezrina abd halim

hehe..merah pun sama??blh kurus kita ni....:)
adam x pandai lg nak mkn sendiri..tp kalau tgk kita makan, mula la dia sibuk nak kacau mknn kita...bg bubur dia xnak...

macam2 perangai la baby ni...

wan nurul hezrina abd halim said...

annie,dahleh bg buku gambar tapi yang kulit keras.jd adam makan pun tak bg effek.beli yang gmbr haiwan tuh.n cakap ngan dia binatang apa tuh.masa nie otak ngah nak kembang n cepat dia belajar.

:: Zanna :: said...

Ala comeynya adam..hehe~~

aanie said...

@wan nurul hezrina abd halim

oo ye ke? thanx ek...nanti nak try beli la...bg dia main dgn buku lagi bagus...sebab dia x suka sgt main mainan...

aanie said...

@:: Zanna ::

hehe..adam ckp time kasih auntie...:)

aanie said...

@Zur@ZaRi

hehe...nakal la adam-adam ni...nak kena ikat kaki ni..:)

MamaYatie said...

alolo...mmg gitu budak2 kan..tu yg buat teringat jer kat dia..belum tumbuh gigi?lambat ek?

aanie said...

@MamaYatie

a'ah, belum lagi...ni yg duk risau ni..nape ek?

cikpuanhady said...

hehe..so cute..org kata kalau lambat tumbuh gigi cepat jalan..taktau la btol ke tak..

Jom skodeng :HeartBeat.my Memang Masyukk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby