05 July 2012

Malang memang tak berbau

Kalau berbau memang kita akan lari jauh-jauh dari malang tu......tapi dalam kes aku ni, malang ni boleh dielak....

Malam tadi aku masak.....adam macam biasa la mesti akan tolong aku masak......kadang-kadang dia lagi pandai masak dari aku.....dia yang akan bagitau aku nanti lepas ni nak buat apa, nak masuk apa.....

Lepas masak, aku angkat la periuk nak tuang dalam mangkuk.....masa tu dah tutup api dah.....dah tuang semua, aku letak la periuk dalam sinki......sekali sepantas kilat, adam cakap "mama, letak sini" sambil tangan letak atas dapur yang panas tu......serta-merta dia menjerit.....

TERKEJUT!!!

Cepat-cepat aku letak minyak gamat.....dalam hati dah menyalahkan diri sendiri sebab tak perasankan adam.....


kesan merah yang agak panjang.....
pagi tadi tengok dah menggelembung sikit.....


Malang yang kedua berlaku malam tadi jugak......adam korek sendiri telinga dia dengan putik kapas......tapi, dia terkorek dalam sangat....masa tu aku tak perasan tapi tiba-tiba terdengar dia menjerit sekuat hati.....tengok-tengok dia dah pegang telinga cakap sakit.....Ya Allah....

Terketar-ketar aku suluh telinga dia tengok ada darah keluar ke tak....

Mula-mula risau gak......tapi lepas tu dia macam dah lupa sakit tu dan main macam biasa.....jadi aku rasa takde pape lah....

Tapi, aku try gak bawak g klinik untuk pastikan dia betul-betul ok.....doktor bagi ubat titis dan minggu depan kena datang klinik check balik.....

Harap-harap adam takde pape la......aminnnn....


 masih ceria macam biasa.....



Risau yang teramat sangat......
Ralat sebab benda boleh elak......





24 org syg adam:

*azni* said...

hurmm..tula anak tgh membesar kan dorang explore mcm2..pdhal kita dah berjaga2 tp berlaku jgk perkara yg tak diingini..sbr jela aanie..

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

siannya dia...hope cepat sembuh k...

♥ ROS ♥ said...

Aih bdak2 ni mmg cepat sgt kan.. Moga adam cpat baik yer.. Putik kapas tu kna bjaga2 kak, ros sgt takut klu2 dia ade jumpa, mmg sorok abisan :)

Kakzakie said...

Aanie... ada anak cergas dan sihat tak boleh leka/cuai sikit pun. Kakak terkilan jugalah sebab tengok tangan dia tu kesian betul. Itu tak masuk telinga lagi. Aduhai... kakak tahu aanie kesal tapi jadikan pengajaran ye....

Cepat sembuh ye Adam..

syawalsimpsons said...

alahai cian adam...takpe...adam kan kuat....

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ouch sakitnyer kena...
lain kali jgn kasi dia masuk dapur la uols...bahaya sgt
ai mmg pantang if adam masuk dapur masa ai tgh masak...nnt sapu ubat elok2 na...pasal telinga tue better bawa gi pakar teliga yg check takut kena gegendang tue...

Chuu Muqhlis said...

amboi rjinnye adam tlg mama dia masak ye smpai cedera., hihi. harap2 semuanya ok saje ye adam :D

Syira said...

salam..

budak2 mmg cepat bergerak. kadang2 kita pun x smpat nak engok :)

wan nurul hezrina said...

betullah.mmg budak ngan membezarnie mcm2 dibueknyo..harap adam tak apa2

cik dah faridah said...

salam singgah

tgh rajin nak menolong..hehe..kdg2 seronok gak anak2 ada kat dapur..

Ardini Humaira said...

uiiii cakitnye.. huhu

aanie said...

@*azni*

em, tu la....

aanie said...

@Anje a.k.a Mama_Balqis

tq...

aanie said...

@♥ ROS ♥

mmg dah sorok...tp, hmm...tu la....

tq ye...

aanie said...

@Kakzakie

tq kak...insya-Allah, akan lebih berhati-hati...

aanie said...

@syawalsimpsons

harap2 nya la....

aanie said...

@☆♥L@dy @yU♥☆

dah larang pun dia nak masuk gak....lagipun sy je yg ada kat umah....nak berkepit je la 24 jam....

doktor dh cek, harap2nya xde pape lah....

aanie said...

@Chuu Muqhlis

tq ye....

aanie said...

@Syira

x blh nak jangka diaorang ni nak buat apa....

aanie said...

@wan nurul hezrina

harap2nya mcm tu lah....
tq ye...

aanie said...

@cik dah faridah

penyeri dapur eh...hehe...
kalau duk elok je xpe, ni sebuk nak menolong...

aanie said...

@Ardini Humaira

em, sakit...

fiza said...

Alahai adam...siannya.

Anak dara saya pon suka main kat dapur & main cotton bud.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

itulah adam rajin sangt..kan dah kena...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby