24 July 2012

Tefal....kuali tak melekat eh?

Sejak keluar iklan Tefal kat tv, terus aku rasa nak beli sebabnya kuali tu tak melekat.....terpengaruh la kiranya ni...haishhh....

Bila tengok kat pasaraya, harganya kemain mahal....tak mampu kot nak beli kuali semahal tu.....tapi, kebetulan baru-baru ni tefal ada buat warehouse sale kat area opis aku ni.....rugi la kalau tak g cuci mata kat situ kan......


 geram tak??? geram tak???


Sebab aku tak pernah guna tefal lagi, aku beli 2 je la dulu...nak cuba try test.....1 kuali, 1 periuk......


 actually, kuali pun ada banyak jenis......aku ingatkan semua sama je.....
tapi aku belasah je amik yang ni......
harga asal RM89.90, tapi offer RM40 jek.......



aku pilih yang kaler hitam sebab amoi promoter tu cakap yang kaler hitam ni untuk yang hari-hari masak.....kaler merah lak yang jarang-jarang masak....
ahh, tak kira....aku nak hitam gak walaupun aku jarang-jarang masak......
mana tau ada tefal tetiba jadi rajin lak kan....kekeke....



periuk tefal......
periuk ni aku bajet nak masak sup or kari......tak tau boleh guna periuk ni ke tak......tapi amoi tu kata boleh.....


Kat situ ada satu lagi brand dia jual iaitu Supor.....yang ni murah sikit la dari tefal.....amoi tu kata supor ni anaknya si tefal ni.....tapi supor ni made in china...tefal made in france.....

Semalam aku dah guna kuali tefal ni....tapi panaskan lauk untuk berbuka je......ok la, kat dalam kuali tak melekat...cuma kat tepi-tepi bahagian besi tu je yang melekat......so far, ok jer...



TQ sudi singgah....^_^


P/s: Aku takleh bw kat opis.....blog kena block...sedih sangat......nanti balik, kalau ada masa aku bw key....

33 org syg adam:

sumysya said...

iskh memang murah tu yg kuali tu...sbb sya beli kat langkawi same size da Rm70 lebih...org kata kat sane murah klu nk beli tefal,,,rupanya warehouse gile2 murah tu

syawalsimpsons said...

org kata tefal ni mahal erk...tp dapat harga murah ok jugak tu...

Ujie Othman said...

saya pun ada guna pan tefal, mmg mahal tapi memudahkan kerja memasak saya. kalau yg ada warna & corak lebih mahal dari yg hitam/plain..berdasarkan pemerhatian saya lah. tapi kegunaan sama je.

utk kuali, saya beli supor je. Saiz sederhana sekitar rm140, tapi ni beli kat Rantau Panjang, Kelantan. Pun puashati, senang memasak.

Unknown said...

sy pakai kuali cap boyo jah..hehe..tp murah tu aanie berbaloi2 beli..

Jue said...

wah pakai kuali cap tefal tue...
memnag tak melekat dan bagus sangat...
murah tue...

Kakzakie Purvit said...

Kakak dulu dapat free sebab org hadiah masa kahwin ada sampai sekarang...

Buat lempeng pun senang aanie:)

Ardini Humaira said...

dni pun guna tefal :)

Rina Rahamat said...

sy pon ada tefal sebijik..beli time sale..sy punya yg corak hijau..lama punya

mmg bagus..kalau x letak minyak ms goreng pon x melekat

Unknown said...

wah... murah tu kak..... kat Langkawi pun x semurah itu.... Ramai Orang dah start filer Tefal ni sebenarnya... kan kan ?

Madam iEeDaZ said...

bestnye dpt murah..separuh harga lak tu..confirm semakin rajin masak pasni kan..:)

Mummy Sher said...

Tefar kualiti dia memang bagus!

Salina@IbuAqil said...

lepas ni confirm raaaaaaaaaaaajin masak..
confirm nyer lah..
hi3!!!
lama x singgah sini..
rindu rasanya.. ;)

Qhaifa Nur said...

kalau tak offer mahal juga....
jenis2 gini memang tak melekat....
teringin nak juga.....

Cik mama said...

Alohhhh dah lepas sale tu... tak penah beli pun, memg tgok kat iklan cam best jerr... if ada sale lagi inform yerr.. (~_^)

mummyrinazone beauty said...

waaah annie murahlah..adalagi tak warehouse2?nurul hangin ngan kuali nurul2

aanie said...

@sumysya

eh, langkawi pun lagi mahal ek...baru igt nak g langkawi nak borong periuk belanga pinggan mangkuk......

aanie said...

@syawalsimpsons

harga asal mmg mahal...tp dh dpt less 50% tu rembat je la...

aanie said...

@Ujie

ooo hitam lebih murah ye....

ari tu sy tgk supor x sampai 100 pun...ada rm30, rm40....ingat nak beli sebijik...tp x jadi lak.....

aanie said...

@*azni*

cap boyo pun ok...sy pun ada jugak...tu pun ambik kat umah mak....

tp saje ngade nak kuali mahal...kekeke...

aanie said...

@cik Jue Aka Ibu Farisyah

baru nak try-try....:)

aanie said...

@Kakzakie

kawan sy pun ada beli nak hadiah kat org kawin...hehe...kelllassss....

x reti nak buat lempeng..huwaaaa...

aanie said...

@Ardini Humaira

ye ke....geng...:)

aanie said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

oo ada ye yg hijau...

kalo x letak minyak pun ok, blh la diet camni...hehe...

aanie said...

@che'pi

maybe sebab dealer tefal kot yg buat warehouse ni..tu yg murah tu....

aanie said...

@ieedaz @ mama_isha

harap-harapnya la..hehe....

aanie said...

@Sherwieyna Muzzawer

ooo..tu la dengar2nya camtu la...

aanie said...

@Salina@IbuAqil

harap-harapnya la....hehe...
rindu adam ek?

aanie said...

@Qhaifa Nur

beli time offer kak...kalo x, pk berkali2 jugak la ni...:)

aanie said...

@Cik mama

insya-Allah...tahun depan lak kot salenya sb rasanya dia buat setahun sekali....

aanie said...

@wan nurul hezrina

dah habis dah...sebelum puasa ari tu sale...
tahun depan ek...

etahomestay said...

hahahha kiyah dah lama pakai tefal ni .. ada 4 bijik je

etahomestay said...

ermmm

Ibi chan said...

Salam. If berminat boleh tgk facebook page Tefal Masterchef Online Shopping Malaysia =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...