16 July 2012

Teringin sangat nak makan mc d

Bukan aku, tapi adam....

Sekarang adam dah pandai tengok tv dan dah pandai nak meminta-minta benda yang diiklankan kat tv.....

Hari tu ada keluar iklan Mc D.....ralit je duk tengok iklan tu pastu cakap
Adam:  "Mama......nak"  - sambil tunjuk kat tv...
Mama: "Hah?? nak apa?"  - buat-buat tak paham.....kehkeh.....
Adam: "Nak ni"
Mama: "ooo....adam nak?? nanti kita beli ye..."  - dalam hati....adeih....

Tapi takde la aku terus beli sebab kalau boleh taknak g beli dengan dia.....nanti tiap-tiap hari dia ajak pegi mc d......dah la mc d tu on the way balik umah je......pengsan mama kalo tiap-tiap hari adam ajak g mc d.....sebabbbnyaaa, sekarang ni tiap-tiap petang lepas amik adam kat nursery aku mesti kena singgah beli goreng pisang dan kopok lekor dulu....kalo tak singgah kang, mengamuk-ngamuk dalam kete....buatnya dia nak mc d lak....camno??

Kebetulan ari tu adik aku nak datang umah.....jadi, aku suruh la dia singgah mc d jap.....tertunailah hasrat di hati adam nak makan mc d.....


dapat-dapat je terus nak ngap.....



 gigitan pertama.....









 suker la tu dapat makan.......



 adam cakap "mama, emm, dap..."



esoknya beli zinger burger kfc lak.....daebak....
tapi terlambat makan.....dah sejuk jadi keras kekonggg....



18 org syg adam:

syawalsimpsons said...

alahai so sweet...pandai meminta pulok erk///

Ijah EmoTemo said...

hihihihi dah pandai skrg :D

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

adam dah besarlah mama tue yang dah pandai mintak...
jadi mama tolong sediakan duit lebih untuk adam ye

Myra Jay said...

Budak2 sekarang ni memang mudah terpengaruh, Anak menakan Myra pun suka MekDi jugak ;)

Huda said...

same la kes husna annie..dia nampak maggi suh masak maggi :)

Salina@IbuAqil said...

Sedapnyer...
Adam!!
Nak cikit!!! ;)

Qhaifa Nur said...

sedapnya adam makan MD...
lambat sangat mama nak bawa adam kuar, tuh yang teringin......

Kakzakie said...

Sesekali kena juga layan kan aanie. Ok juga kalau dia ada selera kita pun tak susah..

Semakin cerdik adam:)

Lizzie Yasmin said...

sonok tgk budak nk makan. Anak buah saya, nk makan siap kene paksa. Macam kene dera plak. Padahal nk bg mkn jer pun. huh.

Aju Mohit said...

Hihi dapat gak Adam makan mc dye Aanie, diorg dh pandai Mintak kan, nmpk nau dh besar kan

Aanie nnti add link Aju http://ajumohit.com/feed ye, link lama tu tak update entry terkini, tq aanie

kaklong said...

anak2 kaklong pun suka sangat nak makan mcD...tapi sekali beli dah bepuluh...rasa macam boleh beras 20kilo...heheheh!

Chuu Muqhlis said...

abes la pasni adam bole mntak lg..hihi

eB said...

drg mmg x leh tgk mcD kan? hik3 cute

Izan Ishak said...

adam dah besar! dah pandai mintak mcd kat mama... hehe... betullah aanie, kalau dok ajak dia pegi mesti pastu dia nak ajak lagi dan lagi kan. anak2 baya adam mmg camtu... hehe..

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

leh jadi model MCD ni, chumel je dia..dah pandai request

wan nurul hezrina said...

huhu mama adam lepasnie standby beli lagi banyak ikut permintaan=)

fieda said...

dh sejuk jadi kerah kekong ye..hihi

d_LA said...

jrg giler aku g mekdi skang ni..haha..bagus x haku..
adam ensem!!nak masuk minang la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby