20 December 2011

Adam terlebih makan bakteria

Assalamualaikum.....

Hari ni aku cuti sebab adam cirit-birit plus muntah-muntah......semalam amik adam kat nursery, kakak dia bagitahu adam cirit-birit dan muntah-muntah banyak kali....

Balik rumah, lepas bagi minum susu, adam muntah dan cirit-birit lagi.....apa yang dimakan, terus keluar waima air masak sekalipun.....sampai lembik la badan adam.....

Lepas maghrib kami terus keluar bawak adam g klinik sebab kul 8 baru ada doktor.....lepas ditanya itu ini, confirm adam terlebih makan bakteria!!! sebelum tu aku memang dah syak dah....

Hari ahad ari tu, aku dan adam keluar g giant....disebabkan dah lama adam tak makan yogurt (calci-yum), aku belikan la untuk adam....lagipun tiap kali keluar iklan ni, adam selalu duk nyanyi-nyanyi lagu nyum nyum nyum....

Yogurt tu kan sekali beli ada 4 bekas....adam dibantainya makan 3 bekas......mana tak cirit? makan bakteria hidup-hidup banyak-banyak....bakteria tu bagus, tapi kalau terlebih sangat tak elok <----- kata doktor....

Aku memang nak hadkan 1 bekas sehari je......tapi adam dah  merengek-rengek, mengamuk-ngamuk nak lagi....salah aku jugak sebab ikutkan sangat kehendak adam......tapi mana nak tahan bila dia dah mengamuk....

Takpe la, mungkin ini pengajaran untuk aku......sangat kesian tengok adam lembik cam tu.....kalau boleh tukar, nak je aku tukar dengan dia.....

Kawan-kawan yang baik hati, tolong doakan adam ye.....thanx....^_^


16 org syg adam:

fieda said...

adam cepat sembuh ye sayang..

*azni* said...

semoga cepat sembuh ye adam...sian dia..

Ijah EmoTemo said...

get well soon adam.. hehe budak2 klu mengamuk mmg klu ijah terus kasi je ehehhe

ajumohit said...

moga adam cepat sembuh ye, ciannya dia..

azam said...

cepat² sembuh adam.....
take care

fiza said...

Kesiannya ada...smoga cepat sembuh.

Harap tak berterusan muntah & cirit adam tu, takut rotavirus plak.

MARIA LIZA said...

ala muka die siannya...

kaklong said...

doktor bagi tak supp utuk tahan muntuh supaya jgn muntah lagi?

Alin Marlini said...

alahai..ciannyer adam..lenkali kena sorok anie..hehehe

eB ezrin said...

oh g2 yer? hope everthing ok real soon yer x0x0 2 aadam :)

Myra Jay said...

Alahai siannya dengan Adam, moga dia cepat sembuh :)

Ila said...

ala,siannya adam..semoga cepat baik yer adam...

sahromnasrudin said...

kami doakan adam cepat sembuh dan kembali ceria ya

d_LA said...

alololo ciannye adam..nsb bek x kena masuk wad..ank sdara aku sm gak, kalo yogurt, vitagen mmg suka giler, x ckp 1..pepun, get well soon ya adam tomey

MamaYatie said...

cepat baik yer..
kita org selalu beli gak, beli hak 4 tu-anak ada 3 sorang satu, lagi satu mama share ngan papa..jadi tak de isu lebih..isu tak cukup jer ada...hahaaa

cikpuanhady said...

alahai..tak tahupon yang takleh makan lelebih..zahra suka minum air yogurt, sampai 4 botol sehari..

moga adam cepat sembuh yer..sian dier..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby