02 February 2012

Adam kurus sangat ke??

Terpanggil nak buat entri ni sebab agak terkilan dengan kata-kata orang.......

Tak kisah sangat kalau dia nak cakap "Kurusnya adam.....kurang makan ke?" atau "Bape berat adam? nampak cam kurus la"

Tapi aku terasa bila dia cakap "Kenapa adam kurus sangat? Awak tak bagi dia makan nasi ke??" 

Macam satu panahan petir aku rasa.....
Ya, mungkin dia sedang bergurau.....tapi aku je yang terlebih sensitif.....
Tapi kan lebih elok kalau cakap "Adam tengah diet ke sekarang ni? dah kurus laa..."

Mak mana la yang sanggup tak bagi anak dia makan sedangkan dia sendiri makin membesar bagai johan.....
Agaknya orang tengok aku makin gemok sebab berebut nasi dengan anak.....
Jangan nanti lepas ni kau nak tuduh aku tak bagi suami aku makan nasi lak bila tengok dia tak gemuk-gemuk......

AKU TERASA......orang lain mungkin tak paham perasaan aku.....


saya kurus....saya hensem....^_^



P/s: Setiap orang mempunyai kadar metabolisme yang berbeza......

29 org syg adam:

Kakzakie said...

Aanie... tak adalah kurus sangat Adam tu. Oklah budak tengah lasak walau makan banyak memang susah naik naik. Yg penting sihat...

Ila said...

alah,abaikan je..ok je adam..kadang heran kan dgn orang ni,budak bila kurus asyik komplen..nak tembam-tembam..kita yg dah besar ni bila tembam2 suruh kurus plak...hehehe

kaklong said...

aanie,
terpanggil kaklong nak bercerita kat sini,kaklong pun ada mengasuh anak org,nak masuk 3thn,kurus sngt...susah nak makan,nak susu pun 2xsehari jer...
pernah ada org smpai kan kat klong,ada org ckp klong tak bg faris tu makan ke?aduhhh..sentap kaklong...tak kan lah smpai hati
klong xnk bg... dia tak nk makan...
puas suap..
last2 hari tu klong tanya mak dia,faris ni berapa kali dh bg ubat cacing,sbb dia xnk mkn..klu masuk jer nasi dia mcm nk muntah..pastu dia selalau demam...
ehhh..dah bg dah kata mak nya..
bila?klong tanya..
masa dia umor 2thn..
ermmm..sabo jer ler..bg bdk mkn ubt cacing 6bln sekali..
terus diam mak dia...

azam said...

eh...ok je ni...xde la kurus sgt pun

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

Owh my Adam pun kuruih jugak
Dah lali ngan soklan gituew
Sbb both ai ngan darl kuruih dulu
Dh Kawen baru terlebey zat ni
So sabaq ekk uols janji theyols cihat

sahromnasrudin said...

sabar...jangan tersentap ya, sahabat..

walau apapun, sebagai ibu awak pasti berikan yang terbaik utk anak awak baik dr segi kasih sayang mahupun material kan...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mulut org mmg camtu anie..


anak sy dua-dua ms kecik montel dh masuk 2 thn jadik kurus melidi..


biarlah kurus asalkan sihat..lgpon nnt kalau dh besar budak tu gemok org kutuk gak kan..


mulut org mmg camtu..jeleslah tu adam ensem

Salina@IbuAqil said...

Yang!!
Aqil pun sama..
Ramai ckp "Eiiii kurus nyer!!"
or "Ni kenapa cengkung ni?! Harap tinggi jer!!"
Rasa ku nak tampar je muka org tu..
Apa dia x tgk ke MAK nyer pun kurus jgk..
Apapun kekadang budak ni lain metabolisme di..
Ada yg jenis mmg berisi tp bila dh makin dewasa dia susut..
Ada yg susut tp dah sunat {trutama anak boy} mendadak2 naiknya berat dia..
Or ada yg maitain..
Apapun yg penting ANAK KITA SENTIASA SIHAT..
Dan kita tahu kita cukup2 bagi makan dia..
Cuma kadang2 diorg pun ada mood nak makan kekadang diorg diorg x ada mood bila msk bab2 makan ni..

Hanis Azla said...

kata2 orang mmg boleh buat kita terasa.. anak akak yg kecik pun badannya kecil juga.. tp dia mmg payah nak makan.. klu nasi mmg lagi payah dia nak makan.. bila org tegur mcm tu akak senyum aje.. ibu manalah yg saja2 nak anak dia kecik dan kurus kan..

ajumohit said...

Aju dh biasa org Kata Adam mcm tu aanie, sabar jela, diorg ni kuat makan tp melasak juga tak tahan, tu yg gaknya nmpk kurus tu, usah peduli apa kata org, yg penting Kita tahu yg tbaik utk si manja kita

aanie said...

@Kakzakie

a'ah kak..adam makan banyak jugak....tp sb dia lasak sgt....

Mama Adam said...

Ok jer. Just nice. Mcm sya punya adam, hubby kata kurus sangat. Tapi, i rasa just nice. Tak kan nk biar gemuk. Asal kita tahu dia cukup makan, xpe la

cikpuanhady said...

sabar je la dear..huhu..yang penting, asalkan anak kita sihat sudah..tapi nengok gambar ni takdela kurus mana pon..

aanie said...

@Ila

budak kalo tembam, sedap cubit2...comel....
tp kalo dah tua2 ni tembam, comot lak....hehe...

aanie said...

@kaklong

sedihnya kaklong kena tuduh camtu....

erk, alamak....adam x penah mkn ubat cacing lagi....huhu...

aanie said...

@azam

kan?? berat tuu....

aanie said...

@☆*♥L@dy @yU♥*☆

sy pun dah byk kali ditanya...tp xde la sampai soalan tak bg mkn nasi....huhu....

hehe..biasa la...dah kawen, hati senang....kekeke...

aanie said...

@sahromnasrudin

hehe....terasa sikit je....walaupun kurang mampu dr segi material, tp kasih syg x mau kurang...:)

aanie said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

hehe...:)
a'ah, kalau gemok kan salahkan mak jugak sb bg anak mkn byk....pening....

aanie said...

@Salina@IbuAqil

setuju dgn ina....
ada mknn yg diorg suka mkn, ada yg tak suka....
tp kadang2 dtg mood dia xnak mkn, mknn yg dia suka pun dia xnak makan.....

aanie said...

@Hanis Azla

a'ah kan kak....")

aanie said...

@ajumohit

hehe..anak kita kan....:)

aanie said...

@Mama Adam

ye la...gemuk sangat kang x sihat lak....

aanie said...

@cikpuanhady

itu yg peliknya....sy rasa adam xde la kurus mana pun....berat tu nak angkat....entahla....

eB ezrin said...

kurus ker adam? eB tgk ok jerk.
mmg mulot longkang la kan? adeh.
kalo kurus pn bknnyer cam anak2 somalia yg x bernasib baek tuh. tuh baru la x mkn. aduyai

::NureeN:: said...

ala... klau org nk ckp mcm2 kan.. yg ckp tue ada anak x? x kan tak tau anak2 mcm mana, makin besar walaupon mkn byk ke bdn mmg la akan ada perubahan sbb mkn besar kan makin notti cikit, biasa la tue.. anak nureen pon ada org tegur ari tue ckp kurus, bkn dia x mkn cuma dia dh makin activ & mmg dr kecik berat dia susah naik :)

Mama Adam said...

hahhaa... ada ramai cousin yang tembam kot. Adam saya pun, MIL asik kata kurus, x makan nasi. sebab dia compare ngan cucu2 dia yang over weight. hahahaha... tak yah amik hati. asal kita tahu anak kita sihat

εïз mummyHaza εïз said...

kurus bukan bermakna tidak sihat kan... Anak2 haza pun kurus2 tapi makan kuat, cam ner tu? hikhikhik

MamaYatie said...

encem apa?mcm korean/taiwan artis dah...hihii...

kalo blum pernah makan ubat cacing elok la bg dia makan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby