08 February 2012

Wordless Wednesday | Keropok Losong Ganu Kite

Assalamualaikum.....


Dah bekpes ke??
Bekpes kopok lekor pun ok gak....

Cuti raya cina baru-baru ni member opis g kenduri kat ganu.....
Dia bawak balik la kopok lekor kat kami sikit....
Uish, memang fevret aku la ni....em, adam pun suka.....tiap kali g pasar malam, mesti kena beli.....
(mana tumpahnya kuah kalo tidak ke nasi....huhu....)

Bestnya makan!!! 
Bila la boleh g ganu ni....
Dulu aku penah dapat offer keje kat ganu....keje gomen....
Tapi kebetulan lak dalam masa yang sama aku dapat keje yang sekarang ni.....
Terpaksa tolak sebab aku dah terima keje ni.....huhu...
Kalo tak, tiap-tiap hari aku dapat makan kopok losong.....hehe....


P/s: Hubby outstation ke melaka n johor beberapa hari ni....huhu....bosan....nape la dia tak ke ganu.....kalo tak, boleh borong kopok losong...hiks....

32 org syg adam:

Pretty Ryna said...

sedapnya kepok ni....kuah colek dia yg best

syawalsimpsons said...

sedapnyer nak sikit boleh...

Qhaifa Nur said...

fev tu...kuahnya memang sedappp

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

meh la ganu lagi,
saya banjer kepok losong agi..
pg, kite gi makang nasi dagang!!..
heheheh

fieda said...

sedap wehh kopok ganu..

aanie said...

@Pretty Ryna

a'ah...colek tu yg buat lagi best....

aanie said...

@syawalsimpsons

alamak, ibu mengandung....
habis sudah ni....huhu...

aanie said...

@Qhaifa Nur

kuah dia kita panggil colek...hehe...

aanie said...

@♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥

perghhh...kalo g ganu, tiap2 hari makan kopok losong tuh...

sy x gemar sgt nasi dagang....nasi berlauk ok la...:)

aanie said...

@fieda

terbaekkkk!!!

sahromnasrudin said...

jgn lupe bg alamaat dan nama ya...bagi kat arome_9@yahoo.com..

ada sesuatu utk awak..

tenkiu

eB ezrin said...

eB kalo mkn laksa, musti nk mkn gas nih. suker :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kopok losong sedap makan panas-panas..kalau ada org bagi suka tp malas tul nk goreng kuikuikui

Kakzakie said...

Aduh... siapa tak suka keropok lekor atau losong ini aanie. Kerpok sana kalau goreng tak meletup-letup dlm kuali...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ya hampunnnn dah berthn x merasa ni
terlioq nyer...uols kijammmm tampek pic ni ngeeee...gurau na :D

Salina@IbuAqil said...

uishhhhhhh
kita pun tingin nak p ganu..
nak jenjalan area pantai timur plak..
tp ntah bila tu x tau ler.. ;)

MamaYatie said...

ololo..cian plop..balik kelate singgoh la ganu..

saya kalo balik kg mmg beli kepok lekor utk seminggu punya stok...hihi

ajumohit said...

menelan air liur tengok gmbr ni aanie, makan panas2 mmg sedap kan, pos la kat aju skit hehehe

kaklong said...

ari tu abg kaklong outstasion kat kuantan,beli keropok lekor kat sana,balik kaklong goreng,meletop2.abis berminyak satu dapor,,huhuhuh!
org ckp keropok skrg lebih tepung dari ikan....

azam said...

panas²...mesti lagi sedap

wan nurul hezrina said...

huh shedap.rasa ikan dia mmg btul2 ori

aanie said...

@sahromnasrudin

wah, bestnya....nak bagi apa ek? kopok ke? hehe....

aanie said...

@eB ezrin

gas apa lak ni eb?

aanie said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

bagi sy je la...sy goreng, sy makan..ok???

aanie said...

@Kakzakie

a'ah, sebab dia letak banyak ikan....

aanie said...

@☆*♥L@dy @yU♥*☆

hahaha....cepat balik mesia....

aanie said...

@Salina@IbuAqil

jangan g time banjir dah la....nanti xleh balik...hehhe...

aanie said...

@MamaYatie

masalahnya sy x lalu ganu....sebab lagi jauh la....
nanti order kat mama yatie la ek..hehe...

aanie said...

@ajumohit

dah selamat masuk perut dah aju..hikhik..

aanie said...

@kaklong

itu kuantan punye kot....kalo ganu punye, insya-Allah x meletup...sb letak byk ikan....

aanie said...

@azam

lepas goreng terus ngappp...hehe....

aanie said...

@wan nurul hezrina

ye la..ganu mari kan.....hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby