28 February 2012

Mari mencantikkan dapur......

.......yang dah sedia cantik (ayat tak bleh blah...muahahaha)......

Mulakan hari dengan senyuman.....dah tengahari pun....
Lupakan la kes pagi tadi.....

^_^

Perlu tak dapur yang cantik? bagi aku perlu.....sebab boleh menaikkan semangat untuk memasak......walaupun kadang-kadang tak naik-naik......bukanlah perlu cantik mana pun, tapi sedap mata memandang.....dah buat kitchen cabinet mahal-mahal, kena la jaga elok-elok.....

Ini projek minggu lepas......projek persendirian....maklumlah duk sorang.....

 pelapik kabinet dapur......
zaman sekarang punye corak.....polkadot.....
sebenarnya aku salah beli.....nak beli benda lain, tapi terbeli benda ni lak.....
aku tengok cantik, aku beli je la.....
dah tu semua tulisan jepun....
nasib baik ada guna gak...

benda ni datang dalam bentuk rolls.....
gigih aku ukur dan potong mengikut saiz......

 
buat lapik dalam drawer......pastu boleh la letak barang....
baru la tak kotor drawer kita.....gitewwww......
nanti nak pegi ikea beli spoon tray (kemain jauh)....


kat dalam kabinet pun aku letak gak.....
kat bahagian nak buat air, susu adam dsb.......


Bila hubby balik, aku suruh dia tampal benda ni lak kat dinding......
Konon ala-ala wallpaper la.....
Sebab aku tak suka tile yang sekarang.....tak cantik...hehe....

 tak cantik berseri-seri....



 bertukar!!!
ha, kan dah cantik sikit.....
bagi aku la....uhuk.....


gigih aku dan hubby menampal benda ni.....susah payah tu......hehe.....


33 org syg adam:

syawalsimpsons said...

berkobar benor..kikikiki....

nur anis said...

cantik la kak bila tampal wallpaper tu..lebih berseri-seri..:)

Kakzakie said...

Adam jangan conteng dinding mama baru tampal cantik tu...

Kenapa tak ada model pulak kali ini. Mesti model sedang tidur ye...

Qhaifa Nur said...

tak payah nak upah orang, kita boleh buat sendiri..cantik

Zana Nordin said...

ewahh..
cun tu...ada gark gunanya even salah belikan

gud idea ler tampal plastik tu kat dinding..nampak serinya...

*azni* said...

rajin kak aanie kite nih..hikhik..dlm kabinet tu sy lapik pakai surat khabar je..hehe..
btw,aritu aanie ada tnya psl tv cabinet kat umah azni kan..azni taktau beli kat mn sbb tu abang ipar yg bagi..ms dia nak pindah umah dulu banyak perabot dia sedekah kat kami je..free la katekan..

azam said...

jeles la........

cikpuanhady said...

comey, kreatif tang wallpaper tu..tak sabar nak deco-deco dapur sendiri nanti..hihi..

mama maman aka yana said...

wah...wah.. kreatifnyer.. tak terfikir.. hehe..
*selalu fikir benda mahal kompon cantik kannn.. :)

ajumohit said...

Keeatifnya aanie!!! CantikLah!!

kaklong said...

cantik hape?
tak payah susah2 panggil eriq leong...heheheh!

::NureeN:: said...

nice & simple.. nureen x der wall mcm tue semua terus dinding.. x leh la letak :P

Amy Syaquena said...

nie mesti suka warna biru nie..cantik simple but nice..

wan nurul hezrina said...

lawa lah pulak ek bila tampal wallpaper kat kitchen2??

nanakimie said...

cantik! tetamu masuk dapur nanti,sejuk je nengok dapur sis:)

aanie said...

@syawalsimpsons

berkobar-kobar...:)

aanie said...

@nur anis

hikhik..mekasih....belasah je tu...

aanie said...

@Kakzakie

model ada....duk mengacau je kejenya...malas nak amik gambar dia...hahha....

aanie said...

@Qhaifa Nur

a'ah, benda DIY je ni....

aanie said...

@Zana Nordin

di samping senang lap bila kena minyak, blh la buat cantik sikit...hhehe...

aanie said...

@*azni*

surat khabar pun xde masalah....hehe....

ooo..pree rupenya...hehe...ok, xpe..

aanie said...

@azam]

jeles sebab cantik sgt eh?? hehe...

aanie said...

@cikpuanhady

dah nak balik mesia ke?

aanie said...

@mama maman aka yana

hehe..tq...
murah je tu..RM 5 je.....heheh...

aanie said...

@ajumohit

hehe..tq...:)

aanie said...

@kaklong

ha'ah...aanie long kan ada...:)

aanie said...

@::NureeN::

dinding camne tu ek?
sy pun tampal kat tiles je tu...sb tiles tu buruk..

aanie said...

@Amy Syaquena

sy peminat merah ekceli....tp xde kaler merah...huwaaa....

aanie said...

@wan nurul hezrina

ha'ah, ingat nak letak tiles kalerful yg comey tu...tp mahal la....tampal je la benda ni...hehhe...

aanie said...

@nanakimie

kekeke....tq..:)

Yasmeen said...

pelapik plastic tu beli kat mana?

Nor Salwati Che Harun said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Nor Salwati Che Harun said...

Salam, nak tanya pelapik kabinet tu apa material dia?.. Pastu beli kt mna?.. Tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby