08 August 2011

Tobat tak nak makan nasi kerabu dahhh.......

Dengan erti kata lain tak nak makan telur masin dahhhhh!!!!

Semalam berbuka makan nasi kerabu....teruja sangat sebab dapat makan nasi kerabu setelah 7 hari berpuasa.....kiranya ni menu berbuka puasa kegemaran aku....

Lepas baca doa berbuka, minum air secukupnya.....lepas tu buka bungkusan nasi dengan rakusnya....encek suami mintak telur masin sikit......selepas dicubit sedikit telur masin itu, dia ternampak ada benda kecik bergerak-gerak dalam telur masin tu.....

Kemudian aku amik telur tu dan nak buang kulitnya.....nak tengok sendiri ada lagi tak benda bergerak-gerak itu.....


Tiba-tiba.....






Nampak ULAT yang besar gadang sedang bergerak-gerak dalam telur tuuuuu!!!! ULAT uollss, diulangi ULAT!!!! aku terkejut lalu menjerit sekuat hati......(aku amat geli dengan binatang yang bergerak-gerak macam ulat....) --- terus tak lalu makan.....aku kelaparan.....

Natijahnya, aku sakit perut, cirit-birit dan muntah......sampai sekarang rasa loya yang amat......batal tak puasa aku??? kalau teringat, mesti meremang bulu roma aku ni.....

Tobat aku tak nak makan telur masin lagi......dah la favourite aku.....dem.....

 kot-kot ada yang tak kenal telur masin......gambar dari google deh.....

24 org syg adam:

Huda said...

laaa..siannye aanie..nape jd gitu ek?isk3..lepas ni kene berhati2 bab makan ni, kdg2 kite x sure bersih ke tak kan..

zura_habib said...

eiiii...kalu sy pun geli n marked gerai tu huhu
sy lau beli nasi kerabu telur masin sy rebus sendiri:-)
umah sy mmg ada sokmo telur masin

bujal X said...

trauma la tu~~ala~`sekali sekala kena jangan la terus boikot~he~~

Cik Ila said...

eee..mcm org sllu ckp,kalu kita dh terkena..kita je tau mcmana gelinya nk mkn utk kali seterusnya..

Cik Puan Zura said...

ya Allah..loyanya..
sama la kita suka nasi kerabu jugak...pas ni nak beli kene elakkan amik telur masin ler... macam mana leh ada ulats ek?

yaya | mohd said...

laa.yeke???
aish.klu yaya yg jmpe kmfem lps tu da tade slre nak mkn da,,,
sdpnyer tlur masin..haihhh,,

azam said...

bukan salah telur masin tapi orang yang menjualnya.....jahat, mesti tak bertutup hingga ada ulat masuk......kalau dalam telur mesti dah mati masa rebus

MamaYatie said...

aiyakk....geli sih mendengarnya...huhu

gadis kepastian said...

eeeeuuuuuuu biar bet .ol uwuwu gk y baca nie pown bleh kembang...tekak dah..

.izzati liyana. said...

err.. menyesal pulak baca. nanti ikut trauma sekali dengan telur masin. telur masin sedap wohh..mana boleh tinggal..

fieda said...

ulat....?kembang tekakku....huhu

Kakzakie said...

Kakak telur masin buat sendiri. Atau utk aanie baik beli yg mentah rebus sendiri.....itu lebih selamat

Amy Syaquena said...

ya allah kembang tekak amy bacanya , mujurlah amy x makan nasi kerabu kalau tidak mahu trauma jugak la n sumpah x kan sentuh dah...

ajumohit said...

Eiii teruknya aanie, msti lama tak mkn pehni, pttnya aanie gi Kedai tu sml n bgtau, sbb dia msti ptt tau Demi mjaga kesihatan kita ni....

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

penah kena gak bab telur masin ni..tp bukan ulat tp telur busuk aka basi...huhhu...

d_LA said...

kesian gila..pasni masak je taw..jgn beli kat kedai lg..aku tumpang simpati beb

sahromnasrudin said...

nape la org yg jual makanan nie tak periksa dulu..cian awak dan hubby, dah kelaparan kan huhuhuhu...

takpe..anggap ia dugaan tau..:-)

azam said...

telur masin buat sendirilah......mesti best...hehehehe

Liza said...

Eii.. geli. Kesian aanie. Nenek liza buat sendiri, rendam dlm air garam 2,3 buln. Sedap!!

Bui Junaidi said...

bui x pandai makan nasik kerabu..mayb telur masin tu dh lama kot,sbb tu berulat..eiii..geli

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

haritu hubby ada gak beli nasik kerabu..dh mcm nk basi dah..mmg x best sgt lah beli makanan kt luar

cikpuanhady said...

dalam nasi kerabu tu ada telur masin yg ada ulat ek..hohoh..memang geli..hohoho..

p/s : teringinnya nak makan nasi kerabu..

Myra Jay said...

Alahai tak sukanya...
dahler peberet gak nasik kerabu nie.. Dah 3x mkn tp setakat nie alhamdulillah takdak pape..
Hope tak terserempak la macam akak jumpa tu, gerun tu...

Izan Ishak said...

aduhhh...dah macam2 kisah juadah param yg izan baca. tp yg ni paling dahsyat...smpai ada ulat gadang2 tu~

lain kali kena hati2 kalau nak beli kan~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby