24 August 2011

Wordless Wednesday | Rindu Kuih muih Kelantan

Cek mek molek


 onde-onde


sira pisang....nenek buat terbaekkkkk......


butir nangka


lompat tikam...perghhh....


nekbat - time puasa je ada.....


Motif tunjuk gambar makanan?? pagi tadi tak sempat bangun sahur.....huhuh....dan rindu nak balik kampung!!!

Kredit: FB Kuih muih kelate dan Google

31 org syg adam:

Amy Syaquena said...

lompat tikam kuih fav amy tue..


http://www.sinarraudah.com/2011/08/pelaburan-yang-bijak-dan-menguntungkan.html

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

kita pun tak bangun sahur..kuih cek mak tu yang paling jue suka

Kakzakie said...

Kebanyakkannya manis-manis kan aanie...

Tak sahur mesti terlajak tidurlah tu. Kesiannya...

Huda said...

huda suka onde-onde n lompat tikam :)

Chuu Muqhlis said...

eh. yang onde2 tu chuu pgil kuih gula melaka.. XD

sahromnasrudin said...

kuih akok mano???

ajumohit said...

sedap2nya aanie, semua pon saya suke, yg paling selalu mkn ialah lompat tikam

d_LA said...

xdok jual ke kat KL beb?ekceli aku pun lame doh x mkn kuih muih tu kecuali cek mek molek je salu mkn..bikin lapar der tgk pic kuih muihmu ini

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

perghhh.. sume kegemaranku.. =)

Salina@IbuAqil said...

Nyum! Nyum! Mst manis kuih ni kn.. ;)

teratai said...

paling suka nekbat ada buat bulan puasa ni...sejuk je tekak bila makan!

miZz_nizZ said...

terliur tol tgk smua ni!hahaha

Bui Junaidi said...

kesemuanya bui tak pernah makan..huhu
kat kuching takder kuih2 mcm ni..*_*

Princess Nur said...

semalam baru mak nur wat lompat tikam..mmg sedaplah :)

aanie said...

@Amy Syaquena

sedap kan??

aanie said...

@cik Jue Aka Ibu Farisyah

kalau makan time panas, melecur lidah bila kena air gula dlm tu...hehe....

aanie said...

@Kakzakie

a'ah, manis-manis....hehe...terlajak la kak...

aanie said...

@Huda

onde-onde yg nenek sy buat je sy mkn...hik..

aanie said...

@Chuu Muqhlis

a'ah, kalau bukan org kelantan mmg panggil cmtu...hehe..

aanie said...

@sahromnasrudin

akok dah biasa makan kat kl ni...

aanie said...

@ajumohit

kat kl ni mmg ada jual lompat tikam, tapi sikit...hikhik..makan banyak...

aanie said...

@d_LA

ado jual kat sini tp mahal la weh...x puas makan...huhu...

aanie said...

@♥Leily|Ummi Alya Husna♥

hehe, same la kita....:)

aanie said...

@Salina@IbuAqil

a'ah manis mcam orangnya...hik perasan...:)

aanie said...

@teratai

akak, lamanya x dtg!! nape xleh bukak blog akak? nekbat best kan kak?

aanie said...

@miZz_nizZ

hehe..nak2 bulan pose ni kan??

aanie said...

@Bui Junaidi

ooo ye ke..nanti dtg la kelantan..semua ada...:)

aanie said...

@Princess Nur

eh yeke?? bestnya air tangan mak...

MamaYatie said...

uikksss..ore kelate ko demo? huhuh..br tau ri ni

aizamia3 said...

kali pertama makan lompat tikam baru2 ni.. ;)

cek mek molek biasa makan.. yang lain2 tu tak pernah lagi..

cikpuanhady said...

uiss..my fav tu kuih cekmek molek ngan lompat tikam..auww..terliur sudaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby