07 March 2012

Wordless Wednesday | Penjimatan berganda

Ni bekas susu yang dibekalkan untuk adam kat nursery.....
 Bila bawak balik untuk diisi semula, nampak ada tercatit sesuatu kat situ....

"4 scoop air 7"

Ohhh, patut la tak luak-luak susu tu......
Boleh tahan seminggu....kadang-kadang lebih seminggu ..... 
Ini betul-betul jimat....hehehe....



P/s: Bz lak minggu ni....keje yang tak habis-habis.....rasa bersalah lak tak bw......nanti dah setel aku bw ek.....bos lak asyik duk ulang alik je kat belakang ni.....nak skodeng le tu....nyampah.....

26 org syg adam:

Cute Mum said...

sikitnya.. tak cair sangat ker?
kalo dania 7 scoop 9 air.. hehe..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sape yg catit? pengasuh nursery ya?

aanie said...

@Cute Mum

ntah la..x sure cair ke x.....
kitorang pun kalo buat susu lebihkan air 2 jugak....tp ni 3...hehe...

aanie said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

a'ah....pengasuh...:)

*azni* said...

izzul 3 scoop 7 air..lg cair..hehe..tp dia bantai minum je..sbb dulu penah buat agak pekat pastu dia sembelit..kekal je la nisbah 3:7 tu..

cIk JanNah said...

baru nak tnya apa tu 4 scoop air 7. rupanya susu 4 scoop dan air 7. owh baru tau. tak ada anak jadi tak tahu. hhee

azam said...

untung la susu cair

fiza said...

Betul2 jimat tu ☺☺

che'pi said...

Jimat jimat... hehehe tetentu cair... hehehe

LYAfrina said...

klo sembelit..ok jer buat cam ni kan..

kaklong said...

jimat?
kaklong lagi jimat..dah lah susu murah...3 scoop 7/8 air..kehkehkeh!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

selagi boley berjimat ituew bagus la sebab susu pun mahal skrng khen

wan nurul hezrina said...

takper cair sikit kot.rasa okdah sukatan2

d_LA said...

aku x pndai bab2 susu ni..aku pun bz, bajet ms kursus lg free la. bz gak rupenye..blk class rs nk tdo lak..huhu

MARIA LIZA said...

Maria kalau buat untuk anak masa dulu la sebab yg no.2 ni tak minum FM, 6 susu, air 9..Memang pekat juga ler...

aanie said...

@*azni*

eh, lagi cair....tp belasah je la kan..janji sodap...hehe...

aanie said...

@cIk JanNah

hehe..takpe, nanti belajar....:)

aanie said...

@azam


manyak untung lor...

aanie said...

@fiza

hehe..:)

aanie said...

@che'pi

hehe..:)

aanie said...

@LYAfrina

a'ah....maybe sb tu kot adam x penah sembelit....:)

aanie said...

@kaklong

haha...jimat sgt tu kaklong....dah la susu rm20 je....kekeke....

aanie said...

@☆*♥L@dy @yU♥*☆

dulu masa baby mmg buat ikut sukatan yg betul....skrg ni je main belasah je buat susu....

aanie said...

@wan nurul hezrina

tu la..tgk adam pun xde masalah je minum...

aanie said...

@d_LA

memang la...mu x rajin buat susu lagi..hehe....

mu sokmo bajet bz....kekeke...

aanie said...

@MARIA LIZA

ooo, itu pun pekat jugak ek....maybe sb tu kot pengasuh kurangkan scoop susu...

tp maria lagi jimat sb bf...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby