18 February 2011

Lewat | Accident | Jammed | Adam melalak dalam kete

Hah, dah tak tau nak letak tajuk apa....
Yang pasti semua benda tu dah membuatkan aku tension.....

Entri pagi tadi adalah entri auto publish....
Time entri tadi publish, aku tengah dalam kesesakan lalu-lintas (ayat skema habis)....
Actually, aku jarang buat entri auto publish.....
Biasanya entri fresh, segar dari fikiran mama adam nih terus publish....

pic: google...ni kat mane nih??kalau camni la gayanya, baik jalan kaki je weh....

Pagi tadi memang bangun dah agak lewat sebab terlupa nak set alarm...
Tersedar tu pun sebab terdengar adam batuk kat sebelah....
Terus bangun..bersiap ala kadar je...

Masa on the way, jalan susur masuk ke ldp jammed gilerrr....
Kete langsung tak gerak....aduhh, apa benda lak ni??
Siap boleh baca paper, minum kopi la dalam kete...
Call encek suami kata jammed....pastu dia tanya nak patah balik ke tak sebab dah lewat sangat dah....
Aku kata tak pe, g je la keje....apa nak jadi, jadilah....

Yang paling buat aku tension tengah-tengah jammed tu adam lak dengan semangatnya melalak dalam kete.....
Tak tau nak pujuk dengan apa dah....
Memang benar-benar menguji kesabaran dan keimanan aku betul....
Sampaikan kete belakang aku siap tukar lorong lagi bila tengok aku kelam kabut.....haha, relax la bro...

Last-last aku call encek suami buat loudspeaker, biar adam dengar suara abah dia....
Baru la dia duk diam kejap...

Dengar radio rupanya kat depan tu ada accident....
Tapi accident tu jauh sangat lagi.....dekat area ofis aku gak...
Memang masak la dalam kete....huhu..

Sekian.....

14 org syg adam:

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

aduh memang menguji kesabaran nie...pastu camana lewatlah sampai opis nie...

Unknown said...

gitu lah kerenah hidup di kotaraya kan... masa habis dlm kereta.. & di jalan..

aanie said...

@CiK JuE

tu la cik jue...geramm je..memang lewat sejam gak la masuk opis...huhu...

aanie said...

@kakyong

a'ah kak yong...accident skit, terus jammed sepanjang jln...adeih...

lady-D said...

meh pndh dok cni babe..bahagia je gi keje..hehe

Kak Amy said...

betul-betul menguji kesabaran..sabar je la itulah lumrah hidup di kotaraya.. amymemang dah x nak duduk tempat yang sesak ni..asyik hangin je hormon pun jadi x menentu huhu..

ajumohit said...

saya pon lmbt lagi tadi, sedar2 jam 6.45pg, tya hubby, hari ni hari sabtu ke? eh takla hari jumaat kata hubby, menggelupur bangun mandi pastu cari baju kurung yg tak perlu iron, kuar umah kul 7.30pg smpi duke jem giler2...ambulan dan kete polis kuar masuk, rupa2nya accident, sampi opis kul 8.30pg ngam2...hadui yai, len kali kene make sure batri HP ado, coz pg td batri HP ilekk tu yg terbabas tu...

aanie said...

@d_LA

haha, tapi area mu lak selalu xde air...lagi parah babe...x sanggup aku...

aanie said...

@Amy Syaquena

em, tu la...terpaksa la, nak wat cmne..dah dpt keje kat sini....:)

aanie said...

@ajumohit

ha, tu la...klu blh pasang alarm 2,3...klu 1 x bunyi, ada 1 lg..hehe...

haha, sama la ngn sy td..bgn2 je mamai terfikir arini sabtu ke?tp bila terpandang baju kurung ada tergantung, maknanya arini keje....sebab sy mmg iron baju utk seminggu terus...hehe...

ZannaMazlan said...

wah~~ klu kat ldp tu blh kul 7 mmg jem kan..dulu zanna dok puchng.huh!! mesti tension jer...skunk dh pindah okey la..eheh~~ sabo2 yer mama adam :)

cikpuanhady said...

huhuhu..tu yg letih bila ada xcident kan, tak pasai2 jam teruk..saborlah dear..

Jom skodeng :HeartBeat.my Memang Masyukk

aanie said...

@:: Zanna ::

a'ah...ldp memang teruk jammed...

eh eh, dulu pun sy duk puchong gak...tp x sanggup asyik stuck je time g n blk keje...

aanie said...

@cikpuanhady

em, tu la...mmg kena byk sabar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...