15 September 2011

Mini popia

Assalamualaikum......

Mini popia ni menu wajib kat rumah mak aku kat kampung tiap kali raya.....biasanya kami adik-beradik dan mak aku akan bertungkus-lumus menggulung popia ni.....adik laki aku yang bersaiz 4xl tu pun aku paksa gak buat.....sebab kalau tak tolong, kami tak membenarkan dia makan.....wakaka...kami memang kejam....

Mana taknya, nak buat ni je makan masa berjam-jam....dengan sakit leher dan belakang lagi....walhal kalau makan tak sampai 5 minit....



Biasanya kitorang buat ni untuk stok balik umah masing-masing nanti.....adik-adik aku buat balik asrama dia, aku lak untuk stok umah aku.....jadi, sebelum balik, kami bahagi-bahagikan dulu la sama rata.....disebabkan tak puas hati, kami pernah kira satu-satu macam cite p.ramlee tu....wakaka....sengal.....tapi, biasanya aku akan dapat lebih sebab aku kan KAKAK......kuasa veto...adik-adik mesti mengalah punye....

Untuk tahun ni, mak aku malas nak buat....kebetulan ada orang datang jual kat kedai mak aku....mak aku pun beli la 10 peket....tp mak aku dah terjual 1 peket baru dia teringat buat apa nak jual?? baik makan je.....dari 9 peket tu aku dah seludup 3 peket....hohoho.....

Balik kl aku makan sorok-sorok dari encek suami.....bila dia nampak dah nak habis dah....dia bengang lalu habiskan popia tu sorang-sorang.....dia tak tahu yang aku baru bukak 1 peket.....wakaka.....


aku bukak sikit-sikit masuk dalam tupperware.....kekeke.....


P/s: Kalau encek suami baca ni mesti dia bengang...tapi aku yakin dia takkan baca blog aku....haha...

13 org syg adam:

Ijah EmoTemo said...

wahh dah lama tak mkn mini popia ni. heheh... betul tu nk buat bkn kemain lama tp nk mkn sekejap je -____-'

ahahahah kelakar la akak ni.

syawalsimpsons said...

nak sikit boleh tak...suke gak popia nil...

azam said...

hehehe.....

xpatut....tapi sukalah popia ni, makan sambil tgk tv best....sedar je dah habis

aanie said...

@Ijah EmoTemo

hehe...tu la kan...penat nak buat...tp kalau beli kan kadang2 x sedap....serunding dia rasa tengik...huhu....

aanie said...

@syawalsimpsons

jom datang umah....:)

aanie said...

@azam

hahaha...memang pun....:)

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

aduh sedap nie..nak pi umah aanielah boleh makan popia..hahahha

Huda said...

kite punsuke :) rangup kan..hehehe

Myra Jay said...

Hehee, kesian suami akak dia mesti ingat dah abis kan :)

d_LA said...

thn dpn aku tempah ngan mu..aku mls nak buat sendiri..mmg sakit abes belakang kan..aku nk gtaw kat sepul mu sorok popia mini tu..haha

Salina@IbuAqil said...

Hahahah!! Ada geng.. Ina ingat ina sorang je mkn sorok2.. Hehehehe diapun sama jgk erk.. ;)

ajumohit said...

Ini mengunyah time tgk tv mmg best, tau2 dh licin je huhu... Aju pun suke sbb rangup kan aanie, klu inti isi ikan tu sedap bangat

MamaYatie said...

lawak pulak baca...tp realitinya mmg gitu bila craving kan sst mknan kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby