28 October 2011

Adam kena gigit.......

Assalamualaikum.....

Pagi ni lambat sikit masuk opis sebab hantar adam ke klinik.....pagi tadi dalam pukul 3.30pagi, adam tetiba menjerit dan menangis.....aku bangun tengok apa yang jadi....adam sekarang kuat mengigau...jadi aku ingat dia hanya mengigau....aku just angkat dan nak tidokan dia balik....

Tapi nampak dia pegang kaki....aku ingat kaki dia gatal macam biasa....aku pun nak tolong dia garu....sekali, aku rasa macam basah-basah sikit tangan aku....apahal?? adam kencing ke? aku try hidu..bau macam hanyir darah.....aku bukak lampu, tengok memang betul la darah.....adam kenapa??

Aku telek-telek kaki dia, rupanya jari kelingking yang berdarah....nape ni?? bila cuci luka tu nampak ada luka....sangkaan awal aku mungkin kaki adam terkena bucu tikar getah....tapi, aku try gak la cari kot-kot ada binatang or serangga berdekatan situ, tapi tak de......hati memang tak keruan la....nak nangis pun ada....

Dalam pada tu, aku try untuk berjaga, tapi tertido gak....bangun pagi tadi, terus hantar ke klinik....doktor bagitahu itu bukan kesan sengatan macam lipan or tebuan....tapi tu kesan gigitan....jadi, aku syak TIKUS sebab kat rumah aku tu memang ada tikus.....kitorang tiap-tiap hari dah pasang perangkap, tapi tak jugak kena....tak tahu la mana silapnya dia tak nak masuk perangkap......macam mane ek nak buat??

So, tadi doktor just sapu ubat luka dan letak cream antibiotik.....dia kata tak perlu injection sebab adam dah ada immunity....dia dah inject Tetanus dah.....

Em, harap-harap adam tak de pape......semoga Allah terus melindungi adam......amin....



19 org syg adam:

azam said...

letak kepala ikan bakar dalam perangkap tikus tu.....tempat laluan dia

azam said...

adoiii....kesian adam, cepat sembuh ye adam

syawalsimpsons said...

ala cian adam..semoga capat sihat ye adam..entah la sue pon tak tau nak buat camno ngan tikus tu...sue pon takut...kikikik

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

OMG kena gigit ngan tikus??? biar betul takutnyer....bukan apa tikus byk virus...but rasanyer doc dah kasi ubat tue hope ok la nnt

fieda said...

Ya Allah..cian Adam..mesti sakit dia..baik sungguh la cik T tu yer kaki Adam pun ko nak gigit..

ingat dulu masa kecik2 kak fieda tgh tido tiba2 jer rasa skit kt kaki..gru2 pastu ada bau hanyir darah gak..bgun bukak lampu rupanya kena cakar dgn kucing..Aduh...skit nya..hbis kaki kena kena cakar..ntah nape la kucing tu cakar dalam2 gelap..

kaklong said...

halololoooo..sian nya bdk esem ni...!


insyallah tak ada pape tu...

wan nurul hezrina said...

lah mmg umah bertanahnie mcm2 masuk..dulu masa bujang duk tingkat4pun ada tikus.percaya tak?huhu..letak gam lah kat celah2 takpunn letak racun dalam pinggan.tapi jgn bagi adam main plak.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

ala kesian adam ...

ajumohit said...

Eh betul je kene gigit ngan tikus aanie? Siannya Adam, Moga Adam takde apa2 la hndknya...Jahat betul cikti ni. Pandai plak tu x masuk perangkap

Kakzakie said...

1. Org tua-tua kata tikus tak boleh marah.

2. Boleh ambil buah yg macam epal hijau selalu tanam tepi jalan letak je dalam rumah tempat selalu ada tikus dia tak akan datang insya-allah (keluarga kakak panggil buah pelir tikus) jgn marah bukan lucah tau...

3. Perangkap mesti nak ada benda yg berau kuat seperti belacan/ikan masin

wahida said...

ya Allah...sian Adam..betul ke kena gigit tikus ni dear...harap bukan la...


apapun, semoga Adam cepat baik ye sayang...

Salina@IbuAqil said...

Ya Allah!! Kesian adam.. Tikus ni bahaya le.. Kencing deme lg bahaya.. Get well soon adam.. Moga tak ada apalah ye.. Aanie sabar ye..

Qhaifa Nur said...

adam kena gigit dengan tikus biar betul, bahaya tu..minta2 tiada apa2 hendaknya....kena buat sesuatu ni, aanie..

fiza said...

BErani btul tikus tu yer, tak nak masuk perangkap tapi gigit jari anak org. SIan adam, harap tak der apa² lah.

kak lang said...

ciannye adam...

sahromnasrudin said...

lama tak singgah cini..sowi erk tak sempat..

semoga adam cepat sembuh ya..semakin comel adam tau

Run Away said...

wah...takut nyer../...selamat malam..salam kenal ya...;d

Amy Syaquena said...

amy pernah kena dulu masa di rumah nenda , memang sakit la kena gigit..kena pasang erangkap macam tu aanie...

Kasih Kita said...

Akak bela kucing yang suka kejar tikus tuh. Jantan n tak manja sangat. nanti kucing tu tolong tangkapkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby