04 October 2011

Pengalaman itu mengajarku lebih berhati-hati

Assalamualaikum.....
Pagi jumaat lepas dalam pukul 6 pagi, kami dikejutkan dengan bunyi orang bergaduh di luar rumah.....sebenarnya area rumah kami ni memang selalu orang bergaduh.....mabuk..gaduh....memang menakutkan....rasa nak pindah jam-jam tu jugak.....

Lepas bunyi bising beberapa minit, tiba-tiba senyap....aku rasa diorang dah blah dah...so, aku sambung la tido balik....aku tak perasan lak encek suami dah keluar tengok drama tu....dia balik bagitahu ada kete terbakar kat blok umah belakang....

Aku keluar tengok live kereta terbakar depan mata...huhu...mengerikan....tak lama lepas tu bomba dan polis sampai....kete tu habis hangus...kete sebelah hangus sikit....bukan tu je, diorang rosakkan jugak kete sebelah-sebelah...ada 6 biji semuanya....

 pic google...gambar sebenar ada di akhbar metro dan sinar.....


Tapi, syukur alhamdulillah..kete aku tak kena sebab agak jauh dari kete-kete tu....

Ya Allah, kau lindungilah kami dan harta benda kami.....


P/s: Sangat berharap dapat cepat pindah dari sini dan semoga tempat baru lebih aman dan selamat....

19 org syg adam:

eB ezrin said...

masyaallah takotnyer... geng ker aper?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

oih apehal nih smpi bakar-membakar?

kawasan rumah sy ni syukur..aman jer..sesekali jer berlaku drama rumahtangga (hihi..cina sebelah rumah sy ni kalau gaduh satu taman blh dgr)

bujal X said...

suruh polis pasang cctv kat situ la..

nur anis said...

seramnya macam tu..dulu kawasan rumah saya asyik pecah masuk rumah..rumah saya ada la lebih 3 kali kena..alhamdulillah sekarang dah pindah..lega sangat rasa..

kaklong said...

alhamdulillah..sebaik tak ada papekan?
klu tak menagis tak berlagu la jawapnya...

N i e Z a said...

ish..agak mengerikan klu duduk tmpt2 yg cmni..

azam said...

uish...ganasnya....

mesti kerja orang luar ni

ajumohit said...

Ish bhayanya lah persekitaran mcm tu, moga2 cptla aanie dpt masuk Umah baru

syawalsimpsons said...

takotnyer....minta di jauhkan lah..

Qhaifa Nur said...

pasal orang lain pulak hidup kita hura hara jadinya..

MARIA LIZA said...

pindah cepat2..bahaya sgt tu...

eT said...

uik...nape jd camtu...
takut jek dgr...harap sume ok la kan..

MamaYatie said...

walawei...bahaya jer bunyinya tmpt tur..harus cpt2 cari tmpt yg lebih selamat ni..

JaSSNaNi said...

assalamualaikum...
hai aanie.. akak back... :) lama tak berBLOG... jom singgah rumah ye..

ya allah.. ganasnye.. dah la gangguan tido.. gangguan harta benda tu.. teruk tul perangai..

Liza said...

Ya Allah, takutnya..
Better pindah Aanie.. Kalau Liza pun seram jd dpn mata..

::NureeN:: said...

takott kan.. ada baca crita tu kat paper ;(

Amy Syaquena said...

Uish bahayanya , sungguh menakutkan...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

takutnya duduk kawasan mcm gini....pindahlah cepat2 minta anie sekeluarga di jauhi segala yang buruk

~iz~ said...

ish..menakutkan la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby