24 October 2011

MasterChef Malaysia

Seronok jugak layan cite MasterChef Malaysia ni....cite ni tak poyo sangat dengan adegan nangis-nangis walaupun ada sikit-sikit diorang nangis, tapi agak tak keterlaluan la....tapi, episod lepas ni aku tak tahu lah......

Cite ni baru je tayang 2 episod kat Astro Ria....aku ingatkan seminggu sekali, rupanya setiap hari Sabtu-Rabu pukul 9 malam....hehe...ok la tu...ada gak cite best kul 9...


Sinopsis
Masa episod pertama, peserta kena memotong dadu bawang besar....nampak macam senang, tapi ramai yang failed sebab kena menepati standard yang diorang dah tetapkan....

Masa episod kedua, peserta kena asingkan telur kuning dan telur putih....masa aku tengok rancangan memasak apa ntah, dia asingkan pakai tangan je....pecahkan telur, pastu celup tangan amik telur kuning......macam geli la pulak.....tapi, kat masterchef ni ada cara lain rupanya.....

Peserta yang gagal, kena buat cabaran lain lak iaitu memukul telur hingga kembang dan tak jatuh bila terbalikkan mangkuk....wah, gitu...baru ku tahu...kekeke....


Peserta

40 peserta yang terlibat

Antara peserta tu aku kenal 2 orang ni iaitu Ary Malik (pelakon) dan Zery Zamri (pereka fesyen)....


P/s: Bila tengok rancangan memasak ni rasa semangat berkobar-kobar nak masak....kekeke......


15 org syg adam:

kaklong said...

tak dpt tgk..astro dah potong...huhuhu!!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

best x????
kena cari kat Utube la nnt

amiey lee said...

huhu besttt smlm smpai rebut ngan hubby nk tgk tv...dia nk tgk mu lawan

Kakzakie said...

Kakak tak ada astro so tak pernah tengok. Tapi kalau Channel 8 S'pore pun ada ala-ala begini tapi small chef (kanak-kanak berusia bawah 12 tahun) seronok tengok ....

syawalsimpsons said...

sue pon layan jugak ni...

azam said...

:) suka jugak.....blh la tahan

wan nurul hezrina said...

besh sangat.suka nengok org masak2.

Anonymous said...

ASSALAMMUALAIKUM..

MAAF MENGGANGU,MINTA JASABAIK SAUDARI UNTUK MENDOAKAN KESEJAHTERAAN SAHABAT KITA DARI SINAR RAUDAH YANG SEKARANG SEDANG BERTARUNG NYAWA AKIBAT DEMAM DENGGI YANG KRITIS.. MOGA DENGAN DOA SEMUA ALLAH MEMAKBULKANNYA.AMIN

MINTA KONGSIKAN KEPADA RAKAN-RAKAN YANG LAIN.MUDAH2AN ALLAH MENDENGAR SALAH SATU DOA DARIPADA KITA.TERIMA KASIH HANYA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS JASA BAIK SAUDARI.

ajumohit said...

tak sempat tgk aritu aanie, msti teror masak diorg ni

eB ezrin said...

x tgk. hu3

Umie Artoqiemie said...

sama.. umie pun rasa bekobar-kobar nak masak hahahaha. Tapi, tak masak, hampehh je lebih =="

luahfikiran said...

SALAM,
SINGGAH KALI PERTAMA.

Salina@IbuAqil said...

best ke dear? x smpt nak tgk.. mggu dpn kena tgk le camni.. ;)

Ila said...

tadi tgk ulangan je..kita pun kenal ary malik ngan zery tu je..hhehe

d_LA said...

aku pun layan gak..bolehla, tp cam pengacara je x best..hehe..maybe sbb dok tingat yg australia yg best gile pengacara dorang..yg US pun x best..xpe, bg peluang lg, maybe sebab x panas lg kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby