09 November 2011

Tersepit pulak.....

Hari ni lambat bersiaran sebab sibuk di ofis.....semalam aku cuti....malas nak g keje....haha....tak de la, kaki ku sakit....penat round Kedah dan Penang.....cerite penang nanti aku cite...tunggu mood mari dulu.....

Ni nak cite kejadian sebelum kami beraya (ke melancong?) ke Kedah n Penang......ari jumaat lepas, time lunch aku nak balik umah kejap sebab nak basuh baju.....jadinya aku bawak balik adam sekali.....aku ni jenis suka usung adam ke hulu ke hilir.....kalau boleh aku nak minimakan adam kat nursery tuh.....

Lepas tu aku hantar la adam ke nursery balik.....2 jam je pun lagi.....kalau ikutkan aku nak bawak adam ke ofis sekali....tapi, takut bos ada lak.....buatnya tiba-tiba dia suruh masuk meeting, takkan nak bawak adam sekali....huhu....

Masa nak amik adam balik, kakak nursery dia cakap jari adam tersepit pintu....aku ingat tak teruk sangat sebab dia dah tampal plaster...jadi, tak nampak la jari tu...sekali bila balik rumah, adam duk tunjuk je jari tu sambil nangis....pelik gak....bila bukak plaster tu nampak agak teruk juga....ada luka dan berdarah....


 tak jelas sangat gambar ni....kalau tengok sendiri, memang seriau gak la...

Lepas tu dia asyik-asyik la merengek tunjuk jari tersepit tu.....mungkin sakit sangat sebab biasanya adam tak macam tu....yang jari kaki kena gigit cik t pun dia tak merengek camtu.....rileks je...

Lepas tu kami terus ke nursery minta penjelasan.....hubby la paling marah (tapi, tak tunjuk sangat la depan diorang)....aku masih boleh bersabar dan cakap baik-baik lagi.....diorang dah mintak maaf, ok la....aku sebenarnya tak nak kecoh-kecoh sebab adam masih di bawah jagaan diorang.....


Perkembangan terkini: Alhamdulillah, jari adam dah beransur baik..cuma kadang-kadang ada gak la dia duk tunjuk jari tu......

34 org syg adam:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

uwaaaa ciannyer
dulu anak ai si adam pow kena gini gak tapi tersepit kat pintu keta....ai careless tutup pintu x nmpk tangan dia kat situ....cuba bygkan mcm mana....takuttttt

Qhaifa Nur said...

tak tahu nak marah pada sapa dalam hal2 begini, semoga adam cepat sembuh..

Izan Ishak said...

kalau yg dah besar ni pun sakit kalau tersepit jari..inikan pulak anak kecik cam adam... camna adam sampai boleh tersepit tu aanie?

JunAina said...

bila kita terpaksa menyerahkan anak dalam jagaan org lain inilah yang terpaksa kita hadapi. marah benda dah jadi tapi harap masa depan perkara2 macam ni tak berulang lagi...

moga cepat sembuh ADAM.

syawalsimpsons said...

ala cian adam...susah kan...kalo anta anak kat nursery kan..mmm...sue pun risau kalo anta syawal tu..slaloo gak belek2 syawal bila kat umah...

eB ezrin said...

weee nmpk sgt la. seriau eB tgk... kulit terkopek g2... hu3...
nak balikkkkkkkkkkkkkkkkk

mama fieda said...

la sian adam..sakit tu..kita yg besor ni pun kalau kena sikit dh sakit ni plk budak kecik..

Salina@IbuAqil said...

jelas ler aanie.. ina tgk pun dpt bayangkan sakit pedihnya mcm mana.. cian adam cuyunk.. huk3!!! get well soon adam..

kaklong said...

alahaii,sian budak ensem...
ishhh..kalau kaklong la mintak ganti rugi balik...!

aanie said...

@☆*♥L@dy @yU♥*☆

erk, xnak bayangkan....takottt....kena beringat sokmo kan....huhu..

aanie said...

@Qhaifa Nur

itu la...sy pun xnak marah diorang...bukan nak suruh jaga macam mana pun....cuma nak diorang tolong tengok2 kan anak kita je...

nur anis said...

alahai..kesiannya adam..nangis tu, mesti sakit..

ajumohit said...

Aanie, ini nursery yg sama yg aanie citer dulu ke? Siannya Adam, pehal la bleh tsepit jari Adam ni, bagusnya aanie dlm pada nk balik Umah still leh amik Adam lg, geram jugak tgk apa yg jadi kt Adam, moga bucuk mama ni cpt sihat, sian dia

MARIA LIZA said...

Camne boleh tersepit Adam....Adam lasak sgt ye...

Cute Mum said...

teruk jugakkan..
semoga jari adam cepat sembuh..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ciannya dia..dulu rsnya kaki adam juga yg terseliuh kan tp ms tu nursery lain jaga kut eh..dh ramai-ramai budak nk jaga camtulah kan..


jari kaki dia cik t gigit? cik t tu tikus ke? camana leh smpi kena gigit tikus?

::NureeN:: said...

adusss sakitnya.. cian adam.. klau kita pon nansig nikan budakkan..

Ida Shaklee said...

cian adam.. tp strong boy kan..

aanie said...

@Izan Ishak

katanya adam ikut kakak pengasuh dia..tp kakak dia tu x perasan adam ikut...sekali ada budak tutup pintu..kena la...

tp sy x rasa camtu....

aanie said...

@JunAina

betul tu...nak marah, benda dah jadi....tp cuma harap pasni diorang lebih berhati-hati...

aanie said...

@syawalsimpsons

memang pun sue...confirm belek2 bila balik....

aanie said...

@eB ezrin

ha'ah, kulit terkopek...bukan sikit2 tu kan...

aanie said...

@mama fieda

betul tu kak...kita kena pun berhari2 gak rasa sakitnya..

aanie said...

@Salina@IbuAqil

huk huk....thanx ina....:)

aanie said...

@kaklong

sy xnak kecoh2 sgt kaklong...

aanie said...

@nur anis

a'ah, memang sakit....

aanie said...

@ajumohit

a'ah aju..nursery yg sama...terpaksa sbnrnya sebab area sini susah sgt nak cari nursery....cina byk la...huhu...buntu...

aanie said...

@MARIA LIZA

lasak tu mmg lasak...boboiboy kan...hehe...

aanie said...

@Cute Mum

memang teruk....
thanx..

aanie said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

a'ah, cik rina....dulu kaki adam terseliuh....nursery yg sama....tp budak yg jaga adam tu dah berenti...ni kakak lain lak...

cik t=tikus...huhu..ada kat entri lepas...

aanie said...

@::NureeN::

a'ah, memang..huhu..

aanie said...

@Ida Shaklee

harapnya begitulah....boboiboy kan..hehe...

Myra Jay said...

Ksiannyer dengan Adam..

Mujuq dah ok, kalau myra pun geram gak..

cikpuanhady said...

nampak cam melecet banyak tu macam nampak isi, mesti sakit tuh, kalau kita pon sakit, budak apetah lagi..huhu..moga jari adam cepat sembuh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby