13 December 2010

Tolong jangan ganggu aku!!

Salam semua..

Aku rasa ramai mommies yg mengalami perkara yg sama macam aku ni....
Taktau la korang suka ke x...tapi bagi aku, aku xsuka...
Time nak beli susu or berada di kawasan barang2 baby (termasuk pampers, susu, baby food), kita didatangi oleh SA yg nak promote produk mereka...
Bukan nak marah apa...tapi rasa macam semak geram bila kita tengah nak pilih barang tu, dia sibuk la nak promote barang dia...
Perkara ni dah berkali-kali berlaku kat aku...

Bagi yg first time nak beli sesuatu barang tu, cthnya susu baby, kita akan baca label dia dulu...
Hah, time tu la dia datang...nak promote susu dia lagi bagus la...ada DHA,SA, bagus utk otak la dan segala mcm vitamin lagi la...
Bila aku start nak test dia pasal khasiat kandungan susu tu, mula la gelabah...
Tadi bukan main lagi cite pasal kandungan susu tu...

Aku bagitau la kat dia anak aku x sampai setahun lagi dan aku masih breastfeed baby...
(Utk pengetahuan, diorang xleh promote susu utk baby bwh 1 thn..boleh kena saman!!)
Terus dia tukar topik ke susu utk breastfeeding mom...
Dulu aku pernah dpt sample dr company ni...mmg aku xleh telan...
Aku cakap direct je kat dia, susu tu x sedap..haha..jahat tak aku??dah geram sgt...
Aku dah biasa dgn anmum...
Dia kata bukan ke anmum lagi rasa susu dia?
Aku cakap..ntah, sy rasa sedap je...
Terus dia diam dan blah...huh, lega rasanya..

Niat aku utk beli susu slalu terbantut sebab diorang ni la...huh....


11 org syg adam:

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

memang bengang gile time mcm gini..kita tahulah ape yang anak kita nak minum tak payahlah nak prompt lebih2 ...

Unknown said...

sama la kite..i pon tak suke..dorang sibuk je mengekor kite..ishh,mmg tak suka la..

MyraAyreen ^^ said...

naseb bek takde baby lagi .. hahaha ...

aanie said...

ha'ah..sebuk je kan??nak pk pun x senang..nak dgr dia ckp lg..nak baca benda alah tu lg..huhu..

aanie said...

myra: nanti dah ada baby, jaga2 la...hehe...

ZannaMazlan said...

btol2..zanna rasa bukan kat kwsn bby je kot..mcm zanna pernah kena bila nak beli shower / brg pencuci muka / syampoo...huh!! letih tol melayan kerenah dorang...

aanie said...

zanna: kalo kat tmpt cmtu mmg amik brg tu laju2 la..x beri peluang la diorg nak dekat...hehe...

lady-D said...

hahaha..ckp direct trusss !! bgs2..

aanie said...

dyla: haha..senang...

MamaYatie said...

ada masanya rasa saya memerlukan SA utk memilih sst produk..tp kbykkan masa TAK PERLU kot..tepi3x..hahaha

aanie said...

ha'ah..betul2..ada masanya kite mmg perlukan dia..tp kalo time kita x perlukan dia, xyah la dtg kan??huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...