18 May 2011

Dah semakin bijak

Adam bila dah masuk umur setahun ni dah makin bijak dan panjang akal....ada je skill baru yang dia nak tunjukkan kat mama dan abah dia ni.....masa balik keje, macam biasa mama akan ambil adam kat nursery....bila sampai rumah, biasanya abah akan jemput kat bawah nak angkat barang....tapi hari tu abah balik lewat...jadinya mama yang kena angkat sendiri.....

Sampai je kat rumah, adam terus pegi geledah bakul toys dia tu....biasanya kalau mama letak je mesti dia nangis....tapi ni pegi cari toys dulu....tak puas lagi kot main kat nursery tu.....yang menariknya, adam amik toys yang selama ni tak pernah dia nak main....iaitu.....


apekebenda nama dia ek??

Terkedek-kedek jalan bawak toys ni kat mama....mama tengok je la adam nak buat apa dengan toys tu....mama just keluarkan semua tu dan masukkan balik yang kaler hijau tu....lepas tu adam masukkan balik yang lain satu-persatu.....selama ni tak pernah pun dia buat camtu....kalau main pun setakat pegang dan campak je...


yeay.....dah berjaya!!!!!


walaupun ada yang lopong-lopong.....hehe....


practice makes perfect ye sayang......


P/s: Sila abaikan rumah yang macam tongkang pecah tu ye.....

11 org syg adam:

Ila said...

clap untuk adam...rumah macam tongkang tu tak boleh nak elakkan..hehehe

fiq. said...

nampak bijak, tak hantaq ke PAPN ke kak? saya ni enumerator untuk kanak-kanak pintar cerdas...ni baru setahun dah aktif

ajumohit said...

hmmm adam sama mcm adam aju jugak, asal letak je nangis, asal nangis je dukung....huhuhuhu semakin besar semakin byk kepandaiannya ye..aanie nak tya, first BE dulu aanie dpt masa brp bulan pas blogging ye? masa tu UV klik brp ekk???

eB ezrin said...

aerish sampai skrang x reti susujn elok2... lawak la ;p

aanie said...

@Ila

hehe, tu la...kejap je kemas...adam balik je habis rumah mcm tsunami....

aanie said...

@fiq.

PAPN tu apa ek??nanti akak google ye..anyway, thanx ek..

aanie said...

@ajumohit

hehe, tu la budak2 ni...macam2...

pasal BE tu cer aju tangok kat bawah label nuffnang...rasanya berbulan2 gak br dpt..

aanie said...

@eB ezrin

xpe, kena practice banyak2 lagi tu....

LindaRahim said...

anak2 mmg mcm tu lah...selalu buat benda yg kita x sangka2...mungkin kat nurseri adam ada toys tu kot...bila blk rumah, dia sambung main...

ASMAH HARUN said...

comelnya...eee nak picit2 pipi dia....

d_LA said...

bravo2 adam..permulaan yg bagus tu..nanti besar pndai buat pelan rumah pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mama & Abah

Adam Hakeem

Our Baby