31 January 2011

Kisah antara aku dan nuffnang


Kat entri ni aku ada bagitau nak cite pasal kisah aku dan nuffnang.....
 
Aku start daftar dengan Nuffnang masa bulan Julai 2010...bayangkan bukak blog bulan januari, bulan july baru terhegeh-hegeh nak register...sebabnya time tu aku tengah sarat mengandungkan adam...lagipun blog ni aku nak cite pasal adam, perkembangan dia, breastfeeding dan parenting...jadi tak peduli pun pasal nuffnang ke hape...lagipun taktau pun ape function nuffnang ni...hahaha..

Time tu status aku adalah ordinary..aku pun tak paham kenapa, padahal aku tak letak apa-apa iklan pun....mungkin jugak sebab aku hanya register nuffnang je, tapi tak letak pun iklan dia...bukan taknak letak, tapi tak reti...huwaa...mak buta it nak...

Bila dah melawat ke blog-blog lain, try segala tutorial yg ada, guna kaedah cuba jaya, tapi x berjaya jugak...last-last aku berbalik pada tutorial dari nuffnang baru berjaya..adeih, kesian kan??masa mula-mula letak tu, aku letak iklan LB kat bahagian bawah/footer...ayoyo, cmne iklan nak kuar???bila dah berapa lama mengkaji (ececeh, mengkaji la sangat) baru berjaya letak macam sekarang ni...sedih gila rasanya sebab taktau nak mintak sapa tolong ajarkan...

Setelah beberapa bulan berblogging, aku hanya dapat merasa buffered earning (BE) yang pertama masa bulan November....sangat lama kan??ye la, time tu boleh dikatakan takde trafik langsung....kalau ada pun trafik dari aku sendiri...huwaaa...sedih...follower pun tak ramai...4,5 orang je kot...

Alhamdulillah, lepas dapat BE pertama tu, blog aku ni tak putus-putus dengan BE....ibarat kata pepatah, patah tumbuh hilang berganti la...cuma earningnya je la yg tak memuaskan...tapi bila masuk tahun baru ni rasa macam dah slow balik kemasukan BE baru ni....kadang-kadang terfikir gak mungkin tahun lepas tu dia nak habiskan budget tahunan kot....huhuhu....uwaaa, aku nak BE baru!!!!tak kira!!!nak jugak!!!!

Setakat ni aku baru cash out sekali iaitu hari jumaat lepas.....earning pun ngam-ngam untuk cash out je....idok ler sampai seratus pun....tapi syukur Alhamdulillah....rezeki jugak....bukan senang nak dapat duit free (tak de la free pun..kena usaha gak)...


Di samping nuffnang, aku join churp churp gak....walaupun income nya tak selaju BE nuffnang, tapi ok la.....korang nak join??jom klik sini laju-laju......


P/s: Dengar kata ramai dah remove heartbeat disebabkan iklan valentine tu  ek....tak sempat pun nak register lagi.... 

9 org syg adam:

ZannaMazlan said...

yup aanie..zanna pun dh remove HB nnti lps bln feb letak blik la..huhu~~

Tutup Blog said...

yap!!!
zura tak la nak kater sokong iklan valentine... tp my intention side income jer. sbb diorg amik kesempatan pasal valentine kan. hanya Allah yg tau.. tp zura pun da remove gak...

ok wat dapat BE awal2... zura baru meraser BE this month after register maser bulan 7 last year... hahahahaha=))

aanie said...

zanna: ye ke...xpe, nuff n churp2 ada lagi kan...

zura: hehe, sy pun lama gak nak dpt tu...xpe, lmbt ke cpt yg pntg masyuk...zura punye mesti masyuk kan??

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..sy lum registered churp2 lagi..nak try gak huhuhuhh

teratai said...

salam aanie,

semoga dapat BE semula..:)

[leily.laily] said...

tahniah, lom setahun dh leh cashout kira ok la tu..
ai memula dkt setahun gak nk cukupkan rm50 leh cashout.. Alhamdulillah, mgu lps dh cashout tuk 2nd time, heheh.. cek lom sapai dh plan mcm2..
cop, cop.. awk dh daftar churp²?..
income ok gak tu..

aanie said...

@sahromnasrudin

jom register...dapat gak income dari situ...

aanie said...

@teratai

thanx teratai...:)

aanie said...

@♥Leily|Ummi Alya Husna♥

thanx dear...alhamdulillah, rezeki...
churp churp sy dah register dah..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...