09 June 2011

Berus mekap elianto

Setakat ni aku suka dengan set berus mekap elianto....sangat lembut...rasa macam dibuai-buai bila disapu kat muka...ececeh....walaupun tak sehebat MAC punya berus, tapi ianya tak mengecewakan.....lagipun ianya affordable....den tak mampu nak beli berus MAC.....huhu...



ni aku beli set berus mekap elianto.....sebelum ni aku beli satu, satu berus.....tapi sebab rasa macam rugi je beli 1, 1 terus aku beli 1 set......dapat beg.....hehe, i loikee....





Elianto Brush Set (RM59)

1. Face brush
2. Blusher brush (angled)
3. Eyes blender (big)
4. Eyes blender (small)
5. Small angled brush
6. Eyeshadow applicator
7. Lip brush
8. Eyebrow brush


Tapi disebabkan set ni tak disertakan dengan berus untuk liquid foundation, maka terpaksa la aku beli asing-asing.....huhu.....


 Harga dia RM16 sebatang.....patut la dia jual asing....hohoho......


Time aku beli tu ada promotion.....beli barangan melebihi Rm50 kot kalau tak silap ke Rm60 (lupa la)....dapat la beli 1 lagi barang dengan harga diskaun 50%....tapi untuk barangan terpilih je la...then, aku pilih la make up cleansing tissue ni.....


Harga asal Rm12.....dapatlah RM6 lepas diskaun......


Yang ni lak berus yang memang aku dah beli lama dah....ni beli asing-asing.....

1. face brush
2. Blusher brush (angled)
3. Eyes blender (big)


Berus yang ni lebih panjang sikit dari brush set kat atas....aku lebih suka pakai yang ni sebab ia lebih panjang dan besar......sedap pegang.....ala-ala mekap artis gitewwww....uweekkkk.....sila la muntah.....

 

12 org syg adam:

Effah Mahat said...

i loike...
nak p tgk kt elianto la ... :P

Unknown said...

berus mekap pun aku takde..heheeh...

Unknown said...

sy pun xde berus make up sbb tak pakai make up pon..kena berguru dgn aanie ni.. ;)

syawalsimpsons said...

fuyooo dah mcm make-up artis ni..hehhe....semua brush ada...sue x brape nk pandai la make-up ni...juz layang2 je la muka ni..hhehehhe

ajumohit said...

hehehe my feveret brand tu hehehe

eynda said...

Tak pernah ada koleksi berus2 ni hihi...malu aje:-p

eB said...

i lioke.... tapi eB x der sbb x pndai mekap...

SNM said...

Wahhh...mmg pelanggan setia Elianto nampaknya Mama Adam ni ^_____^

Yanfie pun xde set berus make up ni bab x suka make up... hahahaha~

sahromnasrudin said...

wow..duskaun 50% tue..banyak la tue..mesti hang borong kan huhuhuhhh

Anonymous said...

Assalamualaikum.. Saya pun ada face brush elianto mcm awk punye diatas.. Sy pernah terbaca di internet cara membezakan berus yg dibuat gune bulu babi dgn bulu lain..bulu babi bercabang dpnnye...smalam,..lepas settle mekapkan org, sy pun bersihkan face brush elianto sy tu..saje belek2:.sy dapati..ada beberapa bulu, byk jugakla..bulu kat facebrush elianto sy tu ade yg bercabang..ini yg watkan sy confuse n was2:. So sy nk tanya, awk punye berus2 elianto tu, ujung nye ade tak bulu2 yg bercabang? T.q

fatinkpoplover said...

@Anonymouskebetulan saya pun baru nak tanya. Serius saya mmg minat giler dgn brush Elianto dan masih tengah survey. Jikalah benar komen anda terima kasih kerana sudi share. Nampaknya sye terpaksa cari brush jenama lain. ^^
ssh betul nk cari brush yg halal. :)

aanie said...

@Anonymous

berus sy x macam tu pun....tq for d info...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...