07 June 2011

Wallet idaman hati | Ibu duit

Masa aku cuti-cuti malaysia ari tu aku sempat gak la berjalan....actually aku cuti kecemasan.....kecemasan la konon (cemas jugak la sebab bangun lambat kan...hikhik) tengahari lepas lunch encek suami ajak pergi pkns, shah alam......kononnya nak daftar mengundi.....kan dah dekat pilihanraya ni....lagipun umur aku baru masuk 21 tahun (beberapa tahun lepas)...hehe....

Dah alang-alang ada kat pkns, apa lagi nak tunggu?? banyak baju lawa-lawa menggoda mata aku....baju kurung, blouse...dah la baru gaji kan?? memang tertarik habis la.....dan yang selama ni aku duk cari-cari, akhirnya jumpa gak wallet idaman hati aku ni.....


aku punye kaler merah hitam.....uuuhh, i like...


Jangan la nak pelik sangat bila aku beli Guess kat pkns ye....sebab butik Guess memang tak ada kat sini....jadi, sila la percaya yang aku beli yang imitation je....huahuahua...kesah apa aku?? (ehh, dah macam ayat adinda lak....)

Wallet dulu asyik tak de duit je....harapkan besar je, tapi apa pun tak boleh....harapnya wallet ni lekat la duit skit....pernah dengar tak pasal ibu duit?? orang kata kalau buat ibu duit, baru la sentiasa ada je duit kita dalam wallet ni....betul ke?? entahlah, aku rasa mengarut je tu.....

Ibu duit cara aku, simpan je sekeping duit kertas kita dalam wallet tu.....lipat kecil-kecil, dan selit la kat mana-mana dalam wallet tu....bila time kecemasan atau darurat ke, especially tengah syok-syok shopping tetiba tak cukup duit, takkan nak pinjam dengan orang yang beratur kat belakang lak?? tak pun, time tu la nak g cucuk duit kat atm.....maunya kena maki berbakul-bakul....hah, maka time tu la gunanya duit tu....hahaha.....

Encek suami gelak tengok aku lipat-lipat duit.....dia tak tahu kelebihan buat camni...haa...korang lak ada tak buat macam aku ni? jom la share.....^_^


P/s: Pagi-pagi lagi dah bengang.....internet down lak kat opis ni...sekarang baru ok.....huhu....boleh la update belog terchenta ni...

14 org syg adam:

syawalsimpsons said...

nice wallet...mmm...nak 1..hehehhe

Effah Mahat said...

dulu, saya selalu simpan duit yang hujung sirinya 69. apa2 dulu la 10 ringgit ke, 50 ringgit ke... yang no siri nya 69, saya akan simpan. bila kecemasan .. perlu SOS.. baru guna! :)

Unknown said...

azni pun selalu jgk buat camtu,husband yg ajar..kitorang panggil duit selit2 :)

Jue said...

KITA PUN SAMA SELIT DUIT TIME KECEMASAN TAPI KITA MEMANG ADA DUIT SRINGGIT LAMA YANG KITA SIMPAN BUKAN BUAT IBU DUIT TAPI KENANGAN...

ajumohit said...

cara aanie ni sama mcm suami aju, dia suke selit dlm wallet dia, kt kete dia, tp kesiannya aju yg gunakan ibu duit tu hahahahha

eynda said...

Cantik design purse tu...long purse kan? eynda memang guna long purse aje...yg kecik2 tak suka sebab selalu banyak khazanah dlm purse so perlukan purse yg besar & panjang hihi...

Shiela Luddin said...

eh siyes chantek la..sy memang giler sangat color merah,putih ngan hitam.sy pon tengah carik wallet color merahh..haduhh menjelesnyer tengok wallet tuhh..

aanie said...

@syawalsimpsons

hehe..sila dapatkan di pasaran sekarang....sementara stok masih ada..hehe...

aanie said...

@Effa Sahat

ooo ye ke??nape 69 ek??ada ong ek??hehe..blh try ni...

aanie said...

@*azni*

hehe, ye ke??husband sy lak x buat duit selit2 ni...

aanie said...

@cik Jue Aka Ibu Farisyah

wah, ni mesti ada kenangan manis dengan duit tu ek??

aanie said...

@ajumohit

hahaha...memang syok la mcm tu...ibu duit kena ngap dgn ibu adam...hehehe...

aanie said...

@eynda

a'ah long purse...sy pun suka yg panjang...khazanah tu x lain x bukan segala resit2 la tu..hehe...

aanie said...

@♥ Che NamNam ♥

hehe..sila la jeles....cantik kan combine kaler merah dan hitam...? mmg da bomb la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...